برنامه های تشویقی ارتش برای حفظ قرآن / سهم ارتش 65هزار حافظ قرآن است


برنامه های تشویقی ارتش برای حفظ قرآن / سهم ارتش 65هزار حافظ قرآن است

تاج سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از 10 میلیون حافظ قرآنی را 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا در دوره 10 تا 15 ساله بتوانیم 65 هزار حافظ قرآن پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «مصطفی تاج» در نشست خبری آغاز چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح امروز 13 اسفند گفت: سال 96 طرح پژوهشی تعیین وضعیت موجود و مطلوب برای برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم و مسابقات قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

مدیر قرآن اداره قرآن، عترت و نماز ارتش گفت: طرح حافظان قرآن از یک جزء تا کل را با سه هزار و 343 حافظ قرآن آغاز کردیم و با طرح جهادی این کار ادامه پیدا کرد و امروز ۱۵ هزار حافظ قرآن در ارتش داریم.

وی سهم ارتش جمهوری اسلامی ایران از 10 میلیون حافظ قرآنی را 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا در دوره 10 تا 15 ساله بتوانیم 65 هزار حافظ قرآن پرورش دهیم.

تاج خاطرنشان کرد: در راستای تربیت و پرورش حافظان قرآنی تاسیس دارالتحفیظ ها را در تمام یگان ها و کوی های سازمانی ارتش آغاز کردیم که در حال حاضر فعال هستند.

وی با بیان اینکه از سال 96 تا پایان سال 99 توانسته ایم 15 هزار حافظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران پرورش دهیم، گفت: با برنامه ریزی های ویژه ای برای حفظ قرآن انجام داده ایم، پیش بینی می کنیم تا پایان سال 1400 تعداد حافظان قرآن را به 28 هزار نفر افزایش دهیم.

تاج خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرزندان کارکنان ارتش از سن پنج سالگی می توانند برای حفظ قرآن در مراکز قرآنی حضور پیدا کنند. همچنین در بخش خانواده ها و پایور وظیفه مهدهای قرآن کریم با محوریت حفظ قرآن تاسیس کرده ایم. در ادامه فعالیت های قرآنی، برای دوره های ابتدایی، مقاطع متوسطه اول، دوم، همسران، بانوان شاغل در ارتش نیز برنامه ریزی هایی انجام داده ایم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های قرآن در تمام یگان های ارتش گفت: روزهای سه شنبه ساعت 7 تا 8 صبح در تمام یگان های ارتش کلاس ترجمه و مفاهیم قرآن دایر است و برنامه ریزی کرده ایم تا در هر یگان یک کلاس حفظ قرآن نیز برگزار شود.

تاج با اشاره به آیین نامه جامع مسابقات نیروهای مسلح گفت: آیین نامه مسابقات نیروهای مسلح را مطابق استاندارد آیین نامه های کشور تدوین کرده ایم و در این راستا چندین جلسه تخصصی و کارشناسی نیز داشته ایم البته آیین نامه مسابقات نیروهای مسلح در حال بازنگری است و برنامه های تشویقی برای تسری در یادگیری قرائت، اذان و مفاهیم در این آیین نامه گنجانده شده است که در مرحله تصویب قرار دارد.

گفتنی است، چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و نوزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه های آجا صبح امروز 13 اسفند با حضور ۳۶۸ نفر از متسابقین در رشته های حفظ، قرائت، اذان و مفاهیم در فضای مجازی آغاز شده است و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال