مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خواستار بازسازی و بازآفرینی موسیقی شد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خواستار بازسازی و بازآفرینی موسیقی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با توجه به برخورداری استان از پیشینه غنی موسیقی بر توجه هنرمندان جوان و نوجوان به این عرصه و بازسازی و بازآفرینی موسیقی مقامی به عنوان یکی از اهداف ارزشمند و ضروری در راستای صیانت از ارزش ها و مواریث ارزشمند تاکید کرد.

حسین فرخنده درآیین پایانی دومین جشنواره موسیقی جوان و نوجوان خراسان شمالی ضمن تقدیر از هنرمندان برای ارسال آثار در این دوره از جشنواره، موسیقی را هنری پر مخاطب و پرجاذبه دانست که زمینه های بروز عواطف و احساسات انسانی را به بهترین شکل فراهم می کند.

وی توصیه هایی به جوانان و نوجوان شرکت کننده داشت و گفت: موسیقی در فرهنگ ایرانیان نسبت ویژه ای با حکمت، ارزش های انسانی و اسلامی دارد و از این رهگذر جایگاه بسیار ویژه ای در اعتلای جامعه خواهد داشت.

وی با بیان این که گرانقدرترین آثار هنری، آثاری بودند که ارتباط خود را با حکمت انسانی و ارزش های اسلامی حفظ کردند و بزرگ ترین هنرمندان کسانی بودند که در این عرصه گام برداشتند، تصریح کرد: آفرینش آثار هنری از این دست آرامش روحی و روانی در جامعه به دنبال دارد.

فرخنده در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم و ضرورت ارتباط جامعه هنری جوان با پیشکسوتان تاکید کرد و افزود: از این رهگذر نه تنها آثار جوانان غنا پیدا می کند بلکه شاهد ظهور و بروز آثار هنری پیشکسوتان متناسب با شرایط جامعه و روز خواهیم بود.

آیین اختتامیه دومین جشنواره جوان و نوجوان خراسان شمالی صبح امروز چهارشنبه سیزدهم اسفند ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟