کردستان میزبان مرحله کشوری المپیاد نانو دانش‌آموزی است


کردستان میزبان مرحله کشوری المپیاد نانو دانش‌آموزی است

سنندج-ایرنا- مرحله کشوری المپیاد نانو تکنولوژی دانش‌آموزی قطب غرب کشور روزهای 14 تا 16 اسفند به میزبانی استان کردستان و شهر سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه از تعداد ۱۵ نفر راه‌یافته به مرحله نهایی در قطب غرب کشور ، ۱۳ نفر از دانش‌آموزان استان کردستان، یک نفر از ایلام و یک نفر از همدان است افتخار میزبانی از این رویداد علمی نصیب کردستان شده است.
بخش دانش آموزی المپیاد علوم و فناوری نانو هر سال برای دانش آموزان پایه‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار و شرکت‌کنندگان در سه مرحله رقابت می‌کنند.
مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو، شهریور سال جاری در قالب یک آزمون مجازی با سوالات تستی در سامانه آزمون باشگاه نانو برگزار شد.

در مرحله دوم این المپیاد که مهر امسال در ۱۹ شهر و ۱۷ استان، در قالب آزمون تستی - تشریحی، برگزار شد، ۴۱۸ دانش آموز منتخب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح کشور با هم به رقابت پرداختند که در نهایت ۳۰ نفر برای حضور در مرحله نهایی برگزیده شدند.

استان‌ کردستان با ۱۳ دانش‌آموز برگزیده، مقام اول کشور را در این مرحله از المپیاد کسب کرد و استان‌های آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، هر کدام با سه برگزیده به صورت مشترک در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

مرحله کشوری المپیاد نانو تکنولوژی قطب غرب کشور روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند مجتمع آزمایشگاهی تیزهوشان ناحیه ۲ سنندج برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!