رییس جمهور کاستن از ساختارهای دینی دولت را ممنوع کرده است


 رییس جمهور کاستن از ساختارهای دینی دولت را ممنوع کرده است

فقهی زاده گفت: دعوت به وحدت عملی را از پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت مکرم و صحابه بزرگوار ایشان یاد بگیریم و پا در مسیر وحدت عملی بگذاریم.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عبدالهادی فقهی زاده در دیدار با فعالان قرآنی اهل تسنن استان سیستان و بلوچستان گفت: دعوت به وحدت عملی را از پیامبر اکرم و اهل بیت مکرم و صحابه بزرگوار ایشان یاد بگیریم و پا در مسیر وحدت عملی بگذاریم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وحدت عملی راهی است که همه مصلحان دینی به آن اندیشیده اند و در آن مسیر عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه نیاز اساسی جامعه امروز در سراسر جهان کوشش عملی در تحقق وحدت است، خاطرنشان کرد: در عرصه های جهان اسلام دشواری هایی برای پیروان مذاهب اسلامی وجود دارد که آرزو داریم به ساحل وحدت عملی برسند.

فقهی زاده خاطرنشان کرد: پیش از این مرکز توسعه فعالیت های قرآنی فعالیت می کرد و امروز با نام معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختار ارتقا یافته و نام آن تغییر کرده است و تلاش می کنیم نوعی حضور شبکه ای در معاونت های دیگر وزارت ارشاد داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: قرآن در تمام جهان و سایر کشورهای اسلامی قریب است و در هیچ کشوری از کشورهای اسلامی شان و منزلت قرآن مانند ایران رعایت نمی شود.

وی با بیان اینکه عمده تفکر ما درگیر فعالیت های قرآنی است در حالی که هدف تقویت فرهنگ قرآنی است، تصریح کرد: فرهنگ قرآنی فرهنگی است که در اندیشه حضور یافته و در عرصه رفتار متجلی می شود، منش به وجود بیاورد و روش را تغییر می دهد.

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد و راه اندازی شده اند، افزود: در حال حاضر 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور فعالیت می کنند و برادران اهل سنت در گلستان، کردستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و برخی از استان ها که درصدی از ترکیب جمعیتی را اهل سنت تشکیل می دهد، باید از این فضا استفاده کنند.

فقهی زاده تصریح کرد: رییس جمهور کاستن از ساختارهای دینی دولت را به شدت ممنوع کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اسلامی ترین وزارتخانه ها در کشور است، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان حج و زیارت و ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

فقهی زاده با بیان اینکه مردمی بودن را در فعالیت های قرآنی نباید سلب کنیم، گفت: تقویت اعتماد ملی و سرمایه های اجتماعی یکی از اهداف اصلی ما باید باشد.

وی با اشاره به اشتراکات موجود بین اهل سنت و تشیع گفت: در مواد کمی بین شیعه و سنی اختلاف وجود دارد و این اختلاف، فرهنگی است که باید گفت و گو کنیم و برادرانه بر اشتراکات تاکید کرده و درباره اختلافات با هم گفت و گو کنیم. برجسته کردن اختلافات کار درستی نیست.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید با نگرش وحدت عملی و دینی برادران اهل سنت و تشیع در کنار هم فعالیت کنند.

وی در خصوص حمایت های مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مناطق اهل تسنن گفت: در شش ماه اخیر 12 موسسه رسمی قرآن و عترت ویژه اهل سنت در استان کردستان مجوز دریافت کرده اند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این مجموعه نگاه توسعه ای در فعالیت های قرآنی و فرهنگی در استان های اهل سنت وجود دارد و در صدور مجوزها با رویکرد شیعه و سنی انجام نمی شود بلکه مطابق با شرایط و استانداردهای موجود مجوز موسسه قرآنی صادر می شود.

فقهی زاده از برگزاری دوره آموزشی الکترونیکی خاص خبر داد و گفت: یک دوره آموزشی الکترونیک ویژه موسسه های قرآن و عترت ویژه اهل سنت در سال 1400 برگزار شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هر موسسه کمتر از یک میلیون و 500 کمک هزینه پرداختی در طی امسال انجام شده است البته میزان این حمایت ها بسیار کم است و از آن راضی نیستیم. در حال حاضر میزان کمک های مالی موسسات قرآنی دارای مجوز را چهار برابر افزایش داده ایم.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا