اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها در بخش مرکزی چاراویماق مشخص شدند


اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراها در بخش مرکزی چاراویماق مشخص شدند

مراغه- ایرنا- نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش مرکزی شهرستان چاراویماق پنج نفر به عنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، معرفی و مشخص شدند.

سیدحمزه امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سیداصغر موسوی، جواد رشیدی، صاحبعلی محمدپور، منصورعباسی و سیدحسن موسوی، اعضای هیات نظارت بر انتخابات شورای اسلامی دربخش مرکزی شهرستان چاراویماق در انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در ۲ زمان‌بندی جداگانه انجام می‌شود.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود و به مدت یک هفته تا ۲۶ اسفند ادامه می‌یابد.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها هم از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع می‌شود و تا ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه را که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارائه کنند.

همچنین با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محروم هستند، باید تا قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا کنند.

طبق قانون کار تایید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی است و در حوزه انتخابیه، نماینده مربوطه افرادی را انتخاب و معرفی می کند.

شهرستان چاراویماق دارای ۲ بخش به نام‌های «مرکزی»، شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب غربی، ورقه و قوری چای شرقی و «شادیان»، شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب شرقی، یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.

۵۲ روستا در بخش مرکزی و ۳۶ روستا در بخش شادیان این شهرستان فاقد دهیاری هستند.

این شهرستان با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران