برقراری پرواز‌های هوایی میان حلب و اربیل


برقراری پرواز‌های هوایی میان حلب و اربیل

اولین پرواز یک شرکت هواپیمایی خارجی از اربیل در شمال عراق به فرودگاه بین المللی حلب سوریه پس از 9 سال توقف برقرار شد.

برقراری پرواز‌های هوایی میان حلب و اربیلبه گزارش سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ اولین پرواز یک شرکت هواپیمایی خارجی از اربیل در شمال عراق به فرودگاه بین المللی حلب سوریه پس از ۹ سال توقف برقرار شد.

وزارت حمل و نقل سوریه از فرود اولین پرواز یک شرکت هواپیمایی خارجی از شهر اربیل در شمال عراق به فرودگاه بین المللی حلب خبر داد. پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی به فرودگاه بین المللی حلب از سال ۲۰۱۲ به علت صدمات وارد آمده به آن بر اثرحملات تروریست‌ها متوقف شده بود.
باسم منصور مدیرکل شرکت هواپیمایی شهری سوریه به سانا گفت: این شرکت با فعالیت شرکت هواپیمایی فلای بغداد برای برقراری خط هوایی میان اربیل – حلب با میانگین یک پرواز در هفته به صورت رفت و برگشت موافقت کرده است.
منصور افزود: برقراری پرواز‌های هوایی میان اربیل – حلب به فعال سازی فعالیت‌های گردشگری و تجاری کمک می‌کند و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود.
منصور تاکید کرد: پس از افتتاح فرودگاه بین المللی حلب، شرکت هواپیمایی فلای بغداد اولین شرکت هواپیمایی خصوصی خارجی است که هواپیمای آن وارد این فرودگاه شده است.
در همین حال محمد مصری رئیس فرودگاه حلب گفت: یک پرواز در هفته برای انتقال مسافران از فرودگاه حلب به اربیل و بالعکس ترتیب داده خواهد شد.
وی افزود: همه تدابیر و اقدامات لازم داخل فرودگاه و سالن‌های انتظار مسافران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.
گفتنی است پس از آغاز مجدد پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه حلب، اولین هواپیمای مسافربری سوری اواسط ماه ژانویه از فرودگاه بین المللی بیروت وارد این فرودگاه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(عکس) تصاویر 6 مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان