شهرداری ایلام به اسم نوزادان نهال کاشت می کند


شهرداری ایلام به اسم نوزادان نهال کاشت می کند

ایلام - ایرنا - شهردار ایلام با بیان اینکه شهرداری به اسم نوزادان نهال کاشت می کند، گفت: والدینی که دارای نوزاد تازه متولد شده یا کودک هستند برای دریافت نهال از سوی شهرداری ثبت نام کنند.

طالب صادقیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سطح مشارکت عامه مردم، شهرداری ایلام اقدام به توزیع نهال به نام کودکان و با محوریت نوزادان می کند.

وی افزود: این طرح برای اولین بار در کشور توسط شهردای ایلام اجرا می شود که هر نوزاد متولد شده در همان بدو تولد یک نهال به اسم خود داشته باشد.

صادقیان توضیح داد: والدینی که برای آنها نوزاد متولد می شود با شماره تماس گویای ۱۳۷ تماس بگیرند و از سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نهال دریافت کنند.

وی یادآور شد: ثبت نام از متقاضیان تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد و از روز ۱۵ اسفند نیز توزیع نهال ها به ثبت نام کنندگان ادامه دارد.

وی گفت: توزیع، کاشت، کود و سم دهی نهال توسط شهرداری انجام می شود و نگهداری و مراقبت های بعدی از نهال بر عهده خانواده متقاضی است.

صادقیان افزود: در این طرح که به " درخت دوستی بنشانیم " موسوم است، هر نهال شناسنامه ای به نام خود کودک و نوزاد دارد که در معابر عمومی، بوستان ها و فضاهای خالی مد نظر متقاضیان کاشته می شود.

وی تاکید کرد: مکان انتخابی برای کاشت نهال باید ابتدا به تایید کارشناسان شهرداری برسد تا مواردی نظیر اینکه کاشت نهال در آن مکان سد معبر یا ایجاد مشکل در تردد نکند و زیر زمین آن محل عبور انشعابات زیرساختی مانند آب، گاز و کابل های تلفن یا برق نباشد.

وی اظهار داشت: در فصول مناسب درختکاری این طرح صورت می گیرد و در واقع یک یادمان طبیعی و زیبا و ماندگار برای بچه های تازه متولد شده و والدین آنها است‌.

شهردار ایلام گفت: همچنین به نیت و نیابت از سه هزار شهید استان ایلام، سه هزار نهال به اسم و یاد شهدا بوستان ها و معابر عمومی توسط شهرداری ایلام کاشته می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات