استاندار: کرمان نیازمند به یک پارک علم و فناوری قدرتمند است


استاندار: کرمان نیازمند به یک پارک علم و فناوری قدرتمند است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان به ظرفیت های دانشگاهی استان تاکید کرد و گفت: این استان نیازمند به یک پارک علم و فناوری قدرتمند است و جزو استان های 20 هم در حوزه علم و فناوری و پارک های دانش بنیان نیست.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز پنجشنبه در پنجاه و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با اشاره به اینکه نظام مبادلات پیمانکاری یکی از بحث های مهم است که در نشست امروز مطرح شد افزود: توسعه متوازن و رفتن به سمت صنایع کوچک بخشی از موضوع این بحث است که بارها بر روی آن تاکید شده است.
وی ادامه داد: در تکمیل این جلسه مصوبه این باشد که شرکت شهرک های صنعتی بزرگ نیازمندی خودشان و چه بخشی از نیازهایشان در استان تامین می شود را مطرح کنند.
وی با اشاره اینکه بخشی از مسائلی که تکنولوژی بالایی دارند در سطح استان در حال پیگیری است تصریح کرد: با نگاه صرفه جویی در زمان و هزینه نیازهای صنایع بزرگ در استان تولید شود و بدون ارتباط موثر با پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان نمی توانیم یک شرکت جدید با یک تکنولوژی فرسوده تاسیس کنیم و این امکان پذیر نیست.
استاندار کرمان گفت‌ : مسئول جمع آوری اطلاعات اتاق بازرگانی است و همه دستگاه‌ها، شرکت های بزرگ، پارک علم و فناوری و شهرک های صنعتی ملزم هستند که اطلاعات را در این حوزه در اختیار اتاق بازرگانی قرار دهند تا برنامه بخشی از صنایع کوچک مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه چین، آمریکا، هند و ژاپن به این نتیجه رسیده اند که صنایع بزرگ اقتصاد آنها را متعادل نمی کند و به سمت مشاغل خرد (SMEها) پیش رفته اند تصریح کرد : در استان کرمان باید به این مهم توجه ویژه شود و در این مسیر ریل گذاری کنیم.
زینی وند گفت: شرکت های صنعتی بزرگ استان طرح های توسعه ای خود را برای توازن و تعادل بخشی به توسعه استان ارائه دهند تا به عنوان یک برنامه قابل مطالعه از سوی اتاق بازرگانی که اتاق فکر و توسعه استان است؛ مطرح تا در این شورا برنامه ریزی شود و نظام مبادلات پیمانکاری فرعی (spx) را باید به یک برنامه عملیاتی در استان کرمان تبدیل کنیم.

استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بخشی از احکامی بحث نظام مبادلات پیمانکاری در برنامه ششم توسعه آمده است افزود: پیشنهاد ما تشکیل کارگروهی برای تدوین پیش نویس گزارش اولیه برای ایجاد قانون مشخص درخصوص نظام مبادلات پیمانکاری (SPX) است تا به حل مشکلات در این حوزه کمک کند.
محمدرضا پورابراهیمی گفت: به نظر می رسد مقاومت هایی در شرکت های بزرگ در بحث ارتباط واحدهای کوچک و بزرگ در استان کرمان وجود دارد و یکی از راهکارها این است شرکت های بزرگ و پیمانکاران اصلی یک گزارش از عملکرد خود در این زمینه به صورت شفاف ارائه دهند.
وی تصریح کرد: لازم است مجموعه خدمات و کالاهایی که شرکت های بزرگ در سه سال اخیر دریافت کرده اند ارائه شود که با چه روشی، از چه مجموعه و با چه شرایط و قیمتی تامین شده و وجود بانک اطلاعاتی براساس فعالیت ها لازم است تا در خصوص موضوعات تصمیم گیری کنیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید استقلال پارک علم و فناوری در استان کرمان به جد پیگیری شود تاکید کرد: نباید سیاست های پارک را یک دانشگاه بنویسد و باید پارک علم و فناوری به کل مجموعه استان تعلق داشته تا به حوزه تصمیم گیری ها نیز کمک کند.
پورابراهیمی با بیان اینکه ظرفیت توان تخصصی شرکت های دانش بنیان استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است و ظرفیت بسیار قدرتمندی برای پاسخگویی به شرکت های بزرگ را دارند اما نیازمند حمایت هستند گفت: زمانی که مرکز نوآوری در کرمان راه اندازی شد، قرار شد که شرکت های صنعتی نیازمندی ها و لوازم اولیه خود را لیست کنند و ارائه دهند اما ما هیچ گزارشی در این زمینه مشاهده نکردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی