بیش از 115 هزار عدد انواع مواد محترقه در زنجان کشف شد


بیش از 115 هزار عدد انواع مواد محترقه در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، گفت: تعداد 115 هزار و 200 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از سوی پلیس امنیت اقتصادی این استان، کشف و ضبط شد.

سردار رحیم جهانبخش، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان مواد محترقه در بازرسی ماموران از یک دستگاه خودروی سواری پیکان در حال عبور از مسیر ارتباطی زنجان - بیجار، به دست آمد.

وی با بیان اینکه راننده این خودروی سواری این محموله مواد محترقه را از غرب کشور تهیه کرده بود، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پروند به منظور اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان زنجان به تهیه کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد محترقه هشدار داد و گفت: پلیس با کسانی که با تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه، بخواهند نظم، امنیت و آرامش جامعه و جان افراد را با تهدید و خطر مواجه کنند برابر با قانون و مقررات و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد کرد.

سردار جهانبخش تصریح کرد: خطرات استفاده از مواد محترقه بیشتر از شادی های زودگذر و هیجانات کاذب آن است و صدمه دیدن یکی از اعضای خانواده موجب رنج و ناراحتی دیگر اعضا می شود.

وی از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و اطلاع از اماکن تهیه و توزیع مواد محترقه مراتب را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند و رسانه ها نیز در آگاه سازی از تهدیدات و خطرات بازی با مواد محترقه نقش بسیار اثر بخش دارد که بطور قطع و یقین امسال نیز همانند سال های گذشته در این خصوص هشدارها و توصیه های لازم را گوشزد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، از اواخر آذر تا ۲۳ اسفند پارسال (۹۸) مقدار ۲۶۵ کیلوگرم پیش‌ساز مواد محترقه (سرنج و اکلیل) و بیش از ۶۸۵ هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز، از سوی پلیس این استان کشف و ضبط شد.

طی ماه‌های بهمن و اسفند سال ۹۷ نیز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار عدد انواع مواد محترقه به دست پلیس استان زنجان افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند