26 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات خراسان شمالی مشارکت دارند


26 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات خراسان شمالی مشارکت دارند

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: 26 هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی در بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را در این استان بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا احمد برادران، شنبه شب در گفت و گو با شبکه استانی اترک خراسان شمالی اظهار داشت: در این دوره از انتخابات هزار و ۲۷۲ شعبه رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری و هزار و ۲۴۹ شعبه نیز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان پیش بینی شده است.

وی افزود: تمامی مراحل و فرایند انتخابات طبق تقویم برگزار می شود و هیات اجرایی به عنوان برگزار کننده انتخابات، معتمدان را برای اجرای انتخابات انتخاب می کند و هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی نیز بر روند اجرای آن نظارت می کنند.

26 هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات خراسان شمالی مشارکت دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی افزود: انتخابات رویدادی ملی است که تنها قانون مبنای عمل مجریان ستاد انتخابات است و تلاش می کنیم تا همچون سال های گذشته انتخاباتی سالم و قانونمند داشته باشیم.

در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین انتخابات برگزار شده، در خراسان شمالی ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای بودند که ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در این انتخابات شرکت کردند.

رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت پایین آمده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی همچنین از کاهش شدید حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: در این ایام حضور شهروندان، بعضا بدون رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار افزایش یافته است که یقینا آثار منفی خود را نشان خواهد داد.

برادران افزود: متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح بازار، مغازه ها و حوزه حمل و نقل شهری رعایت نمی شود که بسیار نگران کننده است.

وی گفت: با توجه به آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری