امسال 889 میلیارد ریال وام به بخش صنعت گنبدکاووس پرداخت شد


امسال 889 میلیارد ریال وام به بخش صنعت گنبدکاووس پرداخت شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون 889 میلیارد ریال تسهیلات بانکی با تایید و تصویب کارگروه رفع موانع تولید استان گلستان به 14 واحد تولیدی صنعتی این شهرستان در قالب سرمایه در گردش و ثابت پرداخت شد.

خلیل رجبلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه ایجاد یا تثبیت اشتغال ۱۲۰ نفر در این واحدهای تولیدی فراهم شد.

وی اظهار داشت: با پرداخت تسهیلات امسال، مجموع وام‌های پرداختی به واحدهای تولیدی و صنعتی گنبدکاووس از سال ۹۵ تاکنون به ۲ هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال افزایش یافت.

رجبلی اضافه کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال آن در قالب وام سرمایه در گردش به ۷۵ واحد و ۲۸۴ میلیارد ریال دیگر آن به صورت سرمایه ثابت به ۱۲ طرح حوزه صنعت و معدن بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس همچنین از فعال بودن ۱۰۷ واحد تولیدی صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت که ۶۴ واحد آن به دلایل گوناگون از جمله کمبود نقدینگی، افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش تقاضا با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد فعالیت دارند.

وی، قبول نکردن سند واحد تولیدی به عنوان وثیقه از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، عدم توانایی مالک برای تامین وثیقه ملکی جهت دریافت وام، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی و بدهی واحد تولیدی از سنوات گذشته به بانک‌ها را از دیگر دلایل فعالیت کمتر از ظرفیت واحدهای تولیدی صنعتی گنبدکاووس ذکر کرد.

به گفته رجبلی، هم اکنون ۳۱ واحد تولیدی صنعتی در گنبدکاووس با ظرفیت ۵۰ تا ۷۹ درصد و ۱۲ واحد نیز با ظرفیت ۸۰ تا ۱۰۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه هم اکنون حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای تولیدی حوزه صنعت و معدن گنبدکاووس مشغول کار هستند، اضافه کرد: حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی و خدماتی و احیای واحدهای غیرفعال از اولویت‌های دولت و وزارت صمت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس ادامه داد: از سال ۹۷ تاکنون سه واحد تولیدی صنعتی غیرفعال شهرستان در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و با تغییر مالکیت و نوع فعالیت به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال ۳۲ نفر فراهم شد.

گنبدکاووس با ۳۷۰ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)