سرانه مطالبه گری در استان مرکزی پایین است


سرانه مطالبه گری در استان مرکزی پایین است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: سرانه مطابه گری در استان مرکزی و سطح پرداختن روایی به موضوعات اجتماعی پایین است.

محسن خیرمند ۱۹ اسفندماه در نشست هم اندیشی با نخبگان، با تاکید بر اینکه حوزه اجتماعی حوزه ای پرکاربرد، اما مغفول است و در دستگاه های اجرایی و برخی رسانه ها دچار کم توجهی شده است، افزود: عدم پرداختن روایی به مسائل اجتماعی یکی از خلاءهای موجود در این عرصه است.

وی بر لزوم توجه به مسئله مطالبه گری که پیش شرط اعتماد است، تاکید کرد: به عنوان یک شاخص مهم باید در جوامع، مطالبه گری در موضوعات مختلف دنبال شود. سرانه مطالبه گری مردم در استان مرکزی بالا نیست. با وجود اینکه مطالبه گری به امید و اعتماد و کارا شدن سیستم می انجامد، اما برای جبران کمبود این شاخص در استان باید از قدرت رسانه ها استفاده شود.

خیرمند با بیان اینکه در بحث ۵۵ متری و پاساژهای ناایمن، با ورود رسانه ها کار به نتایج خوبی رسید، افزود: در موضوعات اجتماعی می توان به خوبی از ظرفیت رسانه ها برای رفع مشکلات بهره مند شد، به همین دلیل تصمیم بر این شد که ارتباط با خبرگزاری ها و رسانه ها تغییر کند و رویکرد دوجانبه و همگرا در پیش گرفته شود.

وی تصریح کرد: مسلما برای تحقق رویکرد دوجانبه نیاز به ارائه برخی دیتاها و اطلاعات به رسانه هاست تا با نگاه امیدبخش موضوعات اجتماعی رهگیری شود چراکه رسانه ها ذائقه ساز مردم هستند و رسانه ها می توانند نوع پیگیری اخبار توسط جامعه را تغییر دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی با بیان اینکه کار کردن در حوزه اجتماعی سخت است و خطر دارد، گفت: فعالیت در کار رسانه نیازمند سواد رسانه ای است، اما رسانه ای شدن برخی موضوعات روند کار را دچار اختلال می کند به همین دلیل بهتر است که مسئله در سطح مدیریت یا نهادهای نظارتی مربوطه طرح شود.

وی با اشاره به ظرفیت های فضای مجازی، گفت: فضای مجازی، در کنار تهدید، فرصت هم محسوب می شود، بستر آماده است و می توان در این فضا کار را به انجام رساند.

خیرمند، با تاکید بر توجه به فضای مجازی، اعتیاد و آموزش پیش از ازدواج، گفت: برای انتشار یک خبر باید زمان را مدنظر داشت و نهایت انصاف و امانت را به انجام رساند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه خبرنگاران و اصحاب رسانه نظرات و پیشنهادات خود و مطالبات در حوزه اجتماعی را مطرح کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...