تجلیل از مقام 12 شهید آتش‌نشان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا


تجلیل از مقام 12 شهید آتش‌نشان به مناسبت روز بزرگداشت شهدا

تهران-ایرنا- آیین تجلیل از شهدای آتش‌نشان شهر تهران در ادامه برگزاری ویژه برنامه مهرآیین شهدای انقلاب اسلامی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئول دبیرخانه دائمی ویژه برنامه «مهرآیین» مستقر در فرهنگسرای خاتم(ص) اظهارداشت: این برنامه چهارمین بخش از ویژه برنامه زمستانی مهرآیین است که به گرامیداشت مقام شهدای آتش‌نشان از سال ۵۸ تا حادثه پلاسکو اختصاص دارد.

سیداحمد موسوی گفت: آیین تجلیل از شهدای آتش‌نشان و تکریم خانواده آنان روز چهارشنبه ۲۰ اسفند و در آستانه ۲۲ اسفند که روز گرامیداشت شهدا نامگذاری شده است در مناطق ۲ ،۴، ۵، ۶، ۹، ۱۱، ۱۳، ۱۴، ۱۸، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ با حضور در منزل شهیدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در مناطق مختلف با حضور مدیران فرهنگی هنری، ائمه جماعات، نمایندگان شهرداری‌ها و نهادهای محلی برگزار و با اهدای لوح تقدیر، تصویر شهید و فرش بهشت، قطعه متبرک بارگاه امام رضا(ع)، به خانواده شهدا از مقام شهیدان تجلیل می‌شود.

موسوی بیان کرد: شهیدان علی امینی، علی اصغر مولایی، امید عباسی، محمدحسین خلیل رضایی، علی قانع، محسن روحانی، علی مستوفی، ناصر مهرورز، حامد هوایی، رضا شفیعی، علی خورشیدفر، محمد آقایی قادرلو، ۱۲ شهید والامقامی هستند که در چهارمین آیین زمستانی مهرآیین تجلیل خواهند شد.

رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به همکاری نهادهای منطقه‌ای و محلی در اجرای این برنامه اظهارداشت: شهرداری‌ها، ائمه جماعات، نیروی انتظامی و به ویژه کلانتری‌ها، بسیج، نیروهای مردمی و معتمدین محلی در اجرای این برنامه همکاری ارزنده‌ای با مدیریت فرهنگی هنری مناطق و فرهنگسراها دارند و برنامه مهرآیین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه مهرآیین به صورت فراگیر در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران گفت: برای فصل زمستان پنج دوره برگزاری این ویژه برنامه پیش‌بینی شده بود که در مرحله اول آن از مقام ۱۸ شهید سلامت و خانواده آنان همزمان با روز پرستار و شب یلدا تجلیل شد.

موسوی افزود: دومین مرحله به مناسبت نخستین سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی به تجلیل از شهدای مدافع حرم در ۲۲ منطقه شهر تهران اختصاص داشت، در سومین مرحله نیز به مناسبت دهه فجر، از مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی تجلیل شد، چهارمین مرحله نیز به شهدای آتش‌نشان و مرحله آخر در روز ۲۴ اسفند به شهدای نیروی انتظامی اختصاص دارد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ درباره اهداف ویژه برنامه مهرآیین گفت: این ویژه برنامه چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان