تقویت فعالیت‌های در حوزه قرآن و اهل بیت/تبدیل مراسم‌ها به رویداد فرهنگی


تقویت فعالیت‌های در حوزه قرآن و اهل بیت/تبدیل مراسم‌ها به رویداد فرهنگی

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی و اهل بیت(ع) را باید تقویت و به یکدیگر پیوند دهیم، گفت: پراکندگی کارها یکی از دلایل عدم برگزاری مطلوب برنامه‌های مذهبی است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام سه شنبه ١٩ اسفند در جلسه ستاد بزرگداشت اعیاد شعبانیه و یوم الله ١٢ فروردین استان فارس با تاکید بر این نکته که رشد جوانان باید در مجالس و محافل شکل گیرد، گفت: مراسم‌ها و مجالس دینی و مذهبی باید مردمی باشد.

او مهدویت را از نکات اساسی نظام جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه به شورای هماهنگی در این رابطه ماموریت ویژه داده شده است، اضافه کرد: اصل همت ما این است که در سال ۱۴۰۰ هم افزایی‌ها بیشتر شده و جریان فرهنگی انقلاب برای پیشبرد اهداف شکل بگیرد و یک جبهه شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ با همفکری به عنوان سال قرآن و عترت می‌نامیم البته اصل نامگذاری را مقام معظم رهبری انجام می‌دهند اما مسلما آنچه رهبر معظم انقلاب نام گذاری می‌کنند جدای از این نیست.

او همچنین با تاکید بر اینکه باید مراسم‌های مذهبی را به رویداد فرهنگی تبدیل کنیم، انجام امور فرهنگی به شکل متمرکز و با همکاری مجموعه فعالان این عرصه را به عنوان یک مطالبه ذکر و اضافه کرد: افراد جامعه ما نیاز دارند که در محافل و مجالس رشد پیدا کنند از این رو باید بر روی این کار تمرکز کنیم.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: مراسمات و مجالس باید مردمی باشد، چرا که زیبایی جلسات به مردمی بودن است، بنابراین باید بر روی این موضوع تفکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید براینکه اگر می‌خواهیم قرآن در جامعه اجرا شود باید حکم شرعی اجرا شود؛ اگر احکام را فرا نگیریم قرآن اجرا نخواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید در این بخش همکاری کند تا به نتیجه مطلوب دست یابد.

طرح نورالثقلین با تمرکز بر محافل قرآنی

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز در ادامه این جلسه در خصوص «طرح نور الثقلین» گفت: در این طرح تمرکز بر محافل قرآنی و ترویج آن در سطح محله‌ها و خانه‌ها خواهد بود که فراخوان آن هفته آینده اعلام می‌شود.

حجت‌الاسلام سلامی بیان کرد: شورای قرآن و عترت با دستور تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) در دستور تشکیل قرار گرفت که تاکنون سه جلسه از آن برگزار شده وکار به خوبی پیش می‌رود.

او افزود: در حوزه قرآن چهار طرح به تصویب رسیده است که یکی از آنها طرح من قرآن را دوست دارم» است که با همکاری حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) برنامه‌ریزی شده و هدف آن آموزش ۱۰ هزار نفر در سال است.

معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با تاکید بر اینکه در صدد گرفتن بانک اطلاعاتی مربیان قرآن و محافل قرآنی استان فارس هستیم، عنوان کرد: همچنین طرح حفظ جز ۳۰ و حفظ موضوعی نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که با همکاری اداره کل اوقاف در صدد برگزاری آن هستیم.

سلامی خاطرنشان کرد: هدف گذاری تمام چهار طرح یک ساله است و تمام برنامه‌ها بر این محور است که برای ظهور حضرت همدل باشیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس شاهچراغ(ع) یادآور شد: حدود ۱۴ برنامه از طرف مسجد جمکران معرفی شده که از طریق شورای قرآن و عترت ابلاغ سراسری خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا