هجوم مردم به تپه ای که 90 درصد آن طلاست !


این تپه که خاک آن ظاهرا حاوی 90 درصد طلاست در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شده که مردم به آن هجوم برده اند.

هجوم مردم به تپه ای که 90 درصد آن طلاست !

این تپه که خاک آن ظاهرا حاوی 90 درصد طلاست در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شده که مردم به آن هجوم برده اند.

ارزش منابع معدنی کنگو ۲۴ تریلیون دلار برآورد شده‌است که برابر با تولید ناخالص داخلی آمریکا و اروپاست. تصاحب این ثروت غیرعادی زیرزمینی انگیزه اصلی جنگ داخلی این کشور بوده‌است.

این کشور هشتاد درصد ذخایر سنگ‌های کولتان (دو فلز باارزش و شبیه به هم تانتالوم و نیوبیوم) را در خود جای داده‌است و بزرگترین تولیدکننده کبالت در دنیا، دومین تولیدکننده بزرگ الماس در دنیا و بزرگترین تولیدکننده مس در آفریقاست. ضمن اینکه ذخایر قابل توجهی از قلع، روی، طلا و نفت نیز دارد. ذخایر بزرگی از اورانیوم نیز در این کشور قرار دارد و اورانیومی که در پروژه منهتن برای ساخت نخستین بمب‌های اتمی دنیا استفاده شد از اورانیوم‌های کنگویی بودند. جنگل‌های وسیع این کشور نیز بیش از نیمی از ذخایر الوار آفریقای جنوب صحرا را در خود جای داده‌اند.

سایر خبر های مفید در 5 ساعت گذشته

ریزش قیمت خودرو ادامه دارد/جدیدترین قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو | 35.0 هزار قیمت امروز طلا، سکه و دلار، قیمت ها کاهشی شدند | 2.2 هزار طلا صعودی شد؛ ولی در پایین ترین سطح 9 ماه گذشته باقی ماند | 2.9 هزار جدیدترین قیمت ارز در بازارهای مختلف/نوسان دلار در کانال ۲۴ هزار تومان | 4.1 هزار کاهش قیمت طلا و دلار، افت قیمت ها تا کجا ادامه خواهد یافت؟ | 1.9 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟