بارندگی کرمانشاه را در بر می‌گیرد


بارندگی کرمانشاه را در بر می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود سامانه‌ای بارشی به جو استان انتظار می‌رود در روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد بارندگی در اغلب مناطق باشیم.

«علی‌محمد زوراوند» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش ها برای فردا (جمعه) از شدت بیشتری برخوردار بوده و انتظار می رود تمام نقاط استان خصوصا نیمه شمالی و نواحی غربی را دربر گیرد.

وی افزود: بارندگی در روز جمعه و در مناطق یاد شده حتی ممکن است با آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه باشد.

زوراوند تصریح کرد: وزش نسبتا شدید باد در برخی ساعات و رعد و برق از دیگر پیامدهای ورود این سامانه بارشی به جو استان است که البته غبارآلود شدن هوای مناطق نیمه غربی هم دور از انتظار نیست.

کاهش ۱۰ درجه ای دمای روزانه در اغلب نقاط استان

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین از کاهش هشت تا ۱۰ درجه ای دمای روزانه هوا در روز جمعه نسبت به امروز (پنجشنبه) و در بیشتر مناطق خبر داد و گفت: دمای شبانه نیز بین ۶ تا هشت درجه نسبت به امشب سردتر می شود.

وی با بیان اینکه حداکثر دمای امروز شهر کرمانشاه به ۱۸ درجه و امشب به حداقل هشت درجه بالای صفر می رسد، گفت: پیش‌بینی می شود دمای فردا جمعه در گرمترین حالت به هشت و دمای شبانه نیز به یک درجه بالای صفر برسد.

زواروند خاطرنشان کرد: برای شنبه شب نیز پیش‌بینی می شود دمای شهر کرمانشاه به حدود ۲ تا سه درجه زیر صفر و دمای شهرهای سنقر و کلیایی، کنگاور و اسلام آبادغرب نیز بین چهار تا ۶ درجه زیر صفر باشد.

میانگین بارش های استان کرمانشاه در سال زراعی جاری (اول مهر تا ۲۱ اسفند) به ۲۶۲ میلی متر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز هشت درصد کاهش نشان می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...