بشنوید | دامنه نوسان نامتقارن، مشکل جدید بورس


بشنوید | دامنه نوسان نامتقارن، مشکل جدید بورس

از زمان اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن، ارزش معاملات بورس کاهش چشمگیری داشته و نقدشوندگی این بازار هم کم شده است. منبع: خبرآنلاین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اینکه در ابتدا تصور می شد اعمال دامنه نوسان نامتقارن برای بهبود وضعیت بورس کارساز خواهد شد، اما این اتفاق رخ نداد و هرچه می گذرد، تعداد منتقدان این قانون بیشتر می شود.
محمد گل محمدی کارشناس بورس درخصوص اجرای قانون دامنه نوسان نامتقارن گفت: در ابتدای پیاده سازی قانون دامنه نوسان نامتقارن، بازار در یک کف قیمتی قرار داشت و خیلی از تحلیلگران تجربه ایرادات این قانون را نداشتند. بازار در ابتدا با یک خوش بینی مواجه شد و سهم ها رشد کردند. اما مجددا خیلی از سهم ها قفل در صف فروش شدند. بزرگ ترین ویژگی بازارهای مالی که نقدشوندگی است، توسط قانون دامنه نوسان نامتقارن زیر سوال رفت.
وی گفت: پول زیادی از ایران وارد بازار رمز ارزها شده و این در حالی است که در آن بازار، دامنه نوسان وجود ندارد. چرا ما نمی آییم دامنه نوسان را افزایش دهیم که برای بازار سرمایه جذابیت ایجاد شود؟ یکی از صنایعی که می توان روی آن فکر کرد، صنایع فولادی است که نمادهای آن وضعیت خوبی دارند و می توانیم دامنه نوسان را برای این گروه برداریم.
این کارشناس بورس گفت: سازمان بورس باید وقت بیشتری روی بازنگری قانون دامنه نوسان نامتقارن بگذارد و هرچه سریع تر آن را متقارن کند و حتی در برخی نمادها دامنه نوسان را بردارند که جذابیت به بازار برگردد. برای اینکه بتوانیم دوباره اعتماد و جذابیت را به بورس برگردانیم، باید دامنه نوسان نامتقارن را برداریم.

.264 256

کد خبر 1495123

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی