انتشار آراء فاخر قضات برای جامعه حقوقی قاعده‌ساز است


انتشار آراء فاخر قضات برای جامعه حقوقی قاعده‌ساز است

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه انتشار آراء فاخر از دیدگاه قضات می‌تواند قاعده ساز باشد، گفت: سلسله کتاب‌های «چهل رای، چهل تجربه» اقدامی موثر در انتقال تجربه به جامعه علمی و نخبگانی است.

«غلامعلی دهشیری» در آیین رونمایی ازجلد دوم کتاب «چهل رای، چهل تجربه» با اشاره به ابلاغ سند تحول قوه قضائیه، گفت: دستگاه قضا استان با توجه به این سند برنامه های متنوعی را در دستور کار قرار داده که از جمله اهتمام خاص به فعالیت های پژوهشی و علمی است.

وی با بیان این که رشد علمی در فعالیت‌های دستگاه قضا استان به خوبی مشهود است، افزود: این رشد علمی ما حصل برنامه های آموزشی متنوع و هدفمندی است که از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته است.

دهشیری به ارتقاء زوایای استدلال قضات در پرونده ها اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضا ابتکار عمل را از قضات گرفته است.

وی با اشاره به حدیث نبی مکرم اسلام مبنی بر لزوم مکتوب کردن علم جهت حفظ و نگهداری از آن گفت: علم و دانش فرار است لذا تا ثابت نشود امکان از بین رفتن آن وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تا زمانی که علم ثبت، ضبط و کتابت نشود امکان فراموشی و از بین رفتن آن وجود دارد لذا کتابت و نوشتن بهترین راه برای ثبات علم است.

دهشیری افزود: کارآموزان وکالت می توانند به جای مطالعه پرونده با هماهنگی اساتید خود از سلسله کتاب های چهل رای،چهل تجربه به عنوان منبع استفاده و با ارائه تحلیل ها و نظرات خود بر غنای این کتاب ها در چاپ ها بعدی اضافه کنند.

وی افزود: کتاب چهل رأی چهل تجربه، تجربه جدیدی را به جامعه علمی و به ویژه جوانان منتقل می کند که این اقدام یک اقدام مفید محسوب می گردد.

وی با تقدیر از همراهی کانون وکلای دادگستری استان در انتشار سلسله کتاب های چهل رای، چهل تجربه افزود: همکاری کانون وکلا و دادگستری استان در سطح کشور به عنوان نمونه مطرح است و به معنای واقعی قضاوت و وکالت همانند دو بال فرشته عدالت همسو در حال پرواز و تعالی هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این مراسم که به میزبانی کانون وکلای دادگستری استان برگزار شد، از جلد دوم کتاب «چهل رای، چهل تجربه» رونمایی و همچنین از «محمد حسین بهشتیان» و «عظیمه حیدری» از قضات دادگستری کل استان که به مقام بازنشستگی نائل شده‌اند، تجلیل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران