سفرهای نوروزی را به پساکرونا موکول کنیم


سفرهای نوروزی را به پساکرونا موکول کنیم

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: امسال برای دومین سال پیاپی از مردم می‌خواهیم که در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل شیوع ویروس کرونا از سفر خودداری کنند.

سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی افزود: از هموطنان و هم‌استانی‌ها می‌خواهیم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا از سفر خودداری کنند.
وی اظهارداشت: شهروندان فقط در مواقع ضروری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تعطیلات نوروز مسافرت کنند.
استاندار مرکزی گفت: بخش گردشگری استان با شیوع کرونا ۲۷۰ میلیارد تومان دچار خسارت شد و هرچند با در نظر گرفتن تمام ابعاد این حوزه، میزان خسارت ۲ تا ۳ برابر بیشتر است.
آقازاده افزود: با این وجود که توصیه به سفر نمی‌کنیم اما لازم است ستاد اجرایی سفر استان برای سفرهای نوروزی آمادگی کامل داشته باشد و وظایف خود را به نحو شایسته انجام دهد.

وی اظهار داشت: شهرداری‌های استان نسبت به شاداب سازی محیط شهری در آستانه سال جدید تدابیر لازم را پیش بینی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز گفت: ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای این اداره کل تخصیص داده شده که شامل یک میلیارد ریال ویژه بازار تاریخی اراک، یک میلیارد ریال بازارچه صنایع دستی، ۵۰۰ میلیون ریال مرمت بافت فرسوده و ۵۰۰میلیون ریال برای تعمیر موزه دلیجان است.
«مصطفی مرزبان» افزود: امکانات برای سفر ایمن به صورت محدود با توجه به شیوع ویروس کرونا توسط فعالان گردشگری استان فراهم شده است.
وی اظهارداشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط فعالان گردشگری، انجام نظارت و بازرسی میدانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری و به روز رسانی پروانه بهداشتی از جمله مهمترین ضوابط اعلامی توسط این اداره کل است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: تاکید بر عدم تبلیغ برای انجام سفر است اما باید آمادگی لازم در این خصوص پیش بینی شود.
مرزبان افزود: سفر بین شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است اما سفر به شهرهای زرد، آبی و سفید، مجاز و تردد محدودیت ندارد.
وی اظهار داشت: استفاده از مکان‌های عمومی و اماکن در اختیار آموزش و پرورش نیز برای اسکان مسافران نوروزی ممنوع است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: توزیع ۳۰ هزار اقلام تبلیعی، نقشه راهنما، برگزاری مسابقه عکس سفره هفت سین از جمله برنامه‌های تدارک شده این اداره کل در نوروز امسال استان مرکزی است.
مرزبان در ادامه افزود: ۱۶۵ پرونده حوزه گردشگری خسارت دیده از کرونا برای دریافت ۷۵ میلیارد ریال تسهیلات در استان مرکزی پیگیریشده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان توسط بانک‌ها پرداخت شد.

۶ کمیته شامل خدمات امداد و نجات، کمیته ترافیک، هماهنگی شهرداری و دهیاری‌ها، ارزیابی و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی و اطلاع رسانی و فضای مجازی برای ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی پیش بینی شده است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر کشور: کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است