کمک‌های نیکوکاران اشنویه به جشن نیکوکاری 35 درصد افزایش یافت


کمک‌های نیکوکاران اشنویه به جشن نیکوکاری 35 درصد افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه گفت: کمک های مردم این شهرستان در قالب جشن نیکوکاری امسال در مقایسه با پارسال با 35 درصد افزایش به چهار میلیارد و 500 میلیون ریال رسید.

سامان چیانه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امسال سه ایستگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک‌های مردمی به مناسبت "روز احسان و نیکوکاری" برای دریافت کمک‌های مردمی در سطح این شهرستان هفته گذشته برپا و به دلیل شیوع ویروس کرونا از طریق فضای مجازی و بستر شاد نیز این فرصت برای نیکوکاران مهیا شده بود.

وی افزود: کمک های خیران در راستای جشن نیکوکاری تا شب عید ادامه دارد و شهروندان می توانند در این طرح خیرخواهانه مشارکت و کمک های نقدی و جنسی خود را به نیازمندان اهدا کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشنویه تاکید کرد: کمک‌های مردمی جمع آوری شده صرف کمک به نیازمندان، دانش آموزان، بیماران صعب العلاج، ایتام و فقرای زیرپوشش کمیته امداد این شهرستان خواهد شد.

چیانه افزود: ۱۰۶ بسته حمایتی نیز در آستانه سال نو بین نیازمندان و افراد تحت پوشش این نهاد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۵۵ فرزند ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند گفت: امسال سه میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال کمک به حساب آنها در این شهرستان واریز شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان ۳۵ درصد آن را ایتام و ۶۵ درصد دیگر را فرزندان محسنین تشکیل می‌دهند.

هم‌اکنون سه هزار و ۱۲ خانوار با جمعیت بیش از هفت هزار و ۳۰۳ نفر در اشنویه تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد هزار ۲۶۴ زن و هزار و ۷۴۸ مرد سرپرست خانوار هستند.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و هم‌مرز با کشورهای عراق و ترکیه واقع شده است.

هر ساله در آستانه سال جدید به مناسبت روز احسان و نیکوکاری کمیته امداد با برپایی ایستگاه هایی به این مناسبت اقدام به جمع آوری کمک های مردمی و تحویل این کمک های نقدی و جنسی به نیازمندان می کند.

از ۱۳ تا ۲۰ اسفند ماه به نام هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «عیدی برای همه» است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی