معاون استانداری فارس: زمینه توسعه ورزش در استان فراهم است


معاون استانداری فارس: زمینه توسعه ورزش در استان فراهم است

شیراز-ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه زمینه توسعه ورزش در این استان فراهم است، اعلام کرد: هم از نظر نیروی انسانی و هم پشتوانه اقتصادی،امکان پیشرفت و صعود این دیار در همه رشته‌های ورزشی وجود دارد.

به گزارش ایرنا ظفر افشون دوشنبه در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان فارس و تنی چند ازمدیران صنایع استان ادامه داد: صدها واحد تولیدی توانمند در فارس فعالیت دارند که با توجه به مسوولیت های اجتماعی خود می توانند به ورزش کمک کنند.

وی اضافه کرد: حضوربازیکنان این استان در تیم های لیگ برتر دیگر استان‌ها بیانگر این است که فارس پتانسیل داشتن چندین تیم حرفه‌ای در لیگ های برتر را دارد.

افشون توجه به ورزش را از مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه‌ها، معادن و واحدهای صنعتی استان دانست و اظهارداشت: صنایع فارس باید در توسعه ورزش این استان پیش قدم باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بیان کرد: ورزش فارس با وجود صنایع تولیدی باید در قله ورزش کشور قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس: در تمام کشور ورزش حرفه ای وابسته به صنایع است

مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این نشست با بیان اینکه صنایع فارس به یاری ورزش استان بیایند، گفت : در تمام کشور ورزش حرفه ای وابسته به صنایع است اما متاسفانه در فارس صنایع و شهرداری ها نسبت به استان های دیگر کمتر به ورزش توجه و مشارکت کرده اند.

عباس حاجی زاده افزود: ورزشکاران این استان به دلیل عدم حمایت صنایع و شهرداری ها به دیگر استان ها کوچ کرده اند و موجب قهرمانی آن استان ها در لیگ های برتر می شوند.

و ی اضافه کرد : همین عدم حمایت صنایع موجب شده است با وجود بازیکنان ملی پوش این استان از داشتن تیم‌های لیگ برتری در فوتبال محروم باشد.

این مقام مسوول ادامه داد: ۲۵ بازیکن تیم های لیگ برتر فوتبال کشور از استان فارس هستندو این نشان دهنده وجود استعدادهای فراوان در این استان است که توجه به ورزش حرفه‌ای نمی شود .

تیم هندبال شهید شاملی کازرون برای شرکت در جام باشگاه های آسیا مشکل دارد

حاجی زاده به قهرمانی تیم هندبال شهید شاملی کازرون در لیگ برتر پس از ۵۳ سال اشاره کرد و گفت : هم اینک این تیم برای حضور در جام باشگاه های آسیا با مشکلات عدیده ای مواجه است که باید برای حضوری قدرتمند به عنوان نماینده ایران نگاه ویژه ای به این تیم شود.

وی بیان داشت: مالک تیم شهید شاملی کازرون ۸۰ میلیارد ریال در ورزش حرفه‌ای هزینه کرده و لازم است برای قدردانی و حل مشکلات و رفع موانع برای گرفتن تسهیلات از بانک به او کمک کنیم.

حاجی زاده اضافه کرد : ماده ۹۴ برنامه ششم توسعه کشور به صراحت اداره های دولتی را از کمک به ورزش حرفه‌ای منع کرده است هر چند تاکنون با حمایت استاندار فارس نیز به آنها کمک کرده ایم اما کافی نیست و انتظار داریم صنایع کمک کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس به ایجاد نشاط و شادی اجتماعی پس از موفقیت‌های تیم های فارس و کشور در رقابت های مختلف اشاره کردو گفت: شادی مردم کازرون پس از قهرمانی تیم شهرشان در لیگ برترموید این ادعاست و صعود تیم های فجرشهید سپاسی و شهدای قشقایی شیراز هم به لیگ برتر می تواند نشاط اجتماعی فراوانی به همراه داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !