اصناف وتولیدکنندگان بیش از 32میلیارد ریال به زلزله زدگان دنا کمک کردند


اصناف وتولیدکنندگان بیش از 32میلیارد ریال به زلزله زدگان دنا کمک کردند

یاسوج - ایرنا -معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت:بازاریان و تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و معدنی استان در یک ماه گذشته 32 میلیارد و 715 میلیون ریال به مردم شهرستان زلزله زده دنا کمک کردند.

امیر تیمور موسویان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۴ میلیارد و ۷۱۵میلیون ریال از سوی واحدهای صنعتی و معدنی و هشت میلیارد ریال نیز از سوی بازاریان کهگیلویه وبویراحمد در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی به زلزله زدگان شهرستان دنا اهدا شده است.

وی بیان کرد: آخرین محموله اهدایی از سوی بازاریان شهر یاسوج ۲ روز گذشته در قالب سبدهای مواد غذایی و بسته های پوشاک بین مردم خسارت دیده از زلزله ۵.۶ ریشتری بیست و نهم بهمن ماه توزیع شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ساختمان اتاق بازرگانی شهرستان دنا بر اثر این زلزله تخریب شده از اهدای ۱۷۰ میلیون ریال کمک نقدی برای تامین یک ساختمان استیجاری جهت فعالیت این مرکز از سوی اتاق اصناف یاسوج خبر داد.

موسویان با بیان اینکه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان اتاق بازرگانی شهر سی سخت نیاز است تاکید کرد: تلاش برای تامین اعتبار اتاق بازرگانی این شهرستان در حال اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به در پیش بودن نوروز باستانی و گستره خسارت های وارد شده به مردم شهرستان دنا براثر زلزله ۵.۵ ریشتری بهمن امسال از صنعتگران،تولیدکنندگان و بازاریان استان خواست همچنان در کنار شهروندان این خطه بمانند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

براساس این گزارش ،زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال