وضعیت کرونا در دیواندره نارنجی شد


وضعیت کرونا در دیواندره نارنجی شد

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: شهرهای مریوان و سروآباد از لحاظ کرونا در شرایط آبی، دیواندره نارنجی و دیگر نقاط استان در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آرزو فلاحی روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان از لحاظ کرونا، اظهار داشت: ستاد مقابله با کرونا برای شهرهای کم خطر با آمار پایین کرونا، وضعیت جدید رنگ آبی را تعیین کرده است که در حال حاضر مریوان و سروآباد در استان در این شرایط قرار دارند.

وی افزود: بر اساس شاخص نمادهای سامانه نرم افزار ماسک، رنگ آبی نشانه کم خطر، رنگ زرد خطر متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز نشانه وضعیت خیلی پرخطر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: براساس اعلام وزارت بهداشت، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای غیر بومی و نیز خروج از این شهرها با پلاک بومی ممنوع است.

فلاحی با اشاره به اینکه وضعیت آبی به معنی از بین رفتن کرونا نیست، اضافه کرد: شهروندان از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمع در اماکن عمومی و دورهمی‌های خانوادگی خودداری کرده و تا قطع زنجیره بیماری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه سهل انگاری نسبت به خطر کرونا استقبال از مرگ است، افزود: از رفتن به سفرهای نوروزی اجتناب کنید چراکه با ترددهای غیرضروری به جای در هم شکستن چرخه انتقال بیماری، آتش کرونا را شعله‌ور کرده و به پیروزی ویروس کمک می‌شود.

در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۶ اسفند ۶۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و یک بیمار جان خود را از دست داد.

از ۱۴۹ بیمار بستری در مراکز درمانی ۲۵ بیمار بدحال بوده و در بخش آی سی یو بستری هستند.

از اسفند سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۹۴ کردستانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای نقاشی شده