احداث آزمایشگاه کشت سلولی در دانشکده علوم نوین پزشکی تبریز


احداث آزمایشگاه کشت سلولی در دانشکده علوم نوین پزشکی تبریز

رئیس دانشکده علوم نوین پزشکی تبریز از خرید هود بیولوژیک و احداث آزمایشگاه کشت سلولی در این دانشکده، خبر داد.

دکتر مرتضی میلانی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس تصمیم مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مقرر شده بود برای انجام کارها و تحقیقات روی میکروبهای پاتوژن یک هود بیولوژیک برای دانشگاه خریداری شود و در یکی از دانشکدهها استقرار پیدا کند.

وی اضافه کرد: به همین منظور از ریاست دانشگاه جناب آقای دکتر صومی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه جناب آقای دکتر سمیعی درخواست شد تا این هود در دانشکده علوم نوین پزشکی مستقر شود.

وی ادامه داد: اتاق کشت سلولی آزمایشگاه شماره پنج را برای این کار در نظر گرفته بودیم، اما به دلیل استفاده زیاد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از اتاق‌ کشت سلولی مقرر شد تا آزمایشگاه کشت سلولی جدیدی در محل دانشکده ایجاد شود و اقدامات لازم در این خصوص و برخی عملیات عمرانی لازم انجام شده و تعدادی از تجهیزات لازم مانند هود لامینار خریداری شد.

میلانی متذکر شد: اتاق کشت سلولی آموزشی و اتاق کشت سلولی پژوهشی مجزا و اتاق استقرار میکروسکوپ فلورسنت و اتاق کارشناس آزمایشگاه در سطح عالی و بر اساس استاندارها ساخته شده و به تازگی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و هود بیولوژیک خریداری شده و در فروردین ماه سال آتی تحویل گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پایان نامه و مطالعاتشان و کار با میکروب‌های پاتوژن و ویروس‌ها می‌توانند از آزمایشگاه سطح دو که هود بیولوژیک در آن مستقر خواهد شد، استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دانشکده علوم نوین پزشکی از سال 89 در محل دانشکده پزشکی شروع به کار کرده و سپس با حمایت بی‌دریغ ریاست دانشگاه به محل دانشکده قدیم داروسازی منتقل شد، اظهار کرد: این دانشکده در ابتدا در رشته‌های بیوتکنولوژی پزشکی، نانوتکنولوژی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته پزشکی مولکولی در مقطع دکتری دانشجو پذیرش کرد و سپس پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در رشته‌های بیوتکنولوژی پزشکی، نانوتکنولوژی پزشکی نیز اضافه شد.

میلانی از افزوده شدن پنج گروه آموزشی به دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سالهای بعدی خبر داد و گفت: با احتساب رشته‌های علوم اعصاب، مهندسی پزشکی، مهندسی بافت، علوم سلولی کاربردی و رشته بیولوژی تولیدمثل، هشت رشته در قالب هشت گروه آموزشی در این دانشکده وجود دارد.

وی در بخش پایانی سخنانش از تحصیل حدود 200 دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید