پرداخت تسهیلات برای احداث 1000 واحدمسکن در قم به خوبی در حال انجام است


پرداخت تسهیلات برای احداث 1000 واحدمسکن در قم به خوبی در حال انجام است

قم – ایرنا – مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری قم، با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه برای احداث یکهزار واحد مسکن برای محرومان در شهرهای اقماری قم گفت: پرداخت تسهیلات این طرح به خوبی درحال انجام است و تاکنون 440 تن به بانک معرفی و 280 تن نیز موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ابراهیم ملکی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تفاهم نامه میان استانداری، بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه، تیرماه سال جاری با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به امضا رسید که تاکنون۶۸۰ تن در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پروانه احداث این ساختمان‌ها به صورت رایگان صادر و مجوز نظام مهندسی آنها نیز با ۵۰ درصد تخفیف انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ۶۸۰ تن تا الان در این طرح ثبت نام و ۴۴۰ نفر نیز به بانک برای دریافت تسهیلات بانکی معرفی شده‌اند که از این تعداد، ۲۸۰ تن موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی، با بیان اینکه روند اجرای این طرح با سرعت قابل قبولی در حال انجام است، افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی، وام ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و ۳۰ میلیون بلاعوض نیز داده می‌شود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری قم، در ادامه با اشاره به واگذاری حق بهره برداری ۲۷۷ هکتار از زمین های ضلع غربی کمربندی امام علی از سه راه خرمشهر تا جاده جعفریه گفت: با اخذ موافقت از ۱۰ دستگاه مختلف، در گام اول ۱۲۰ هکتار از این محدوده به شهرداری قم واگذار شد که این منطقه هم اکنون فضای سبز در این منطقه ایجاد شده‌است.

وی ادامه داد: با موافقت ایجاد شده، حق بهره برداری از این محدوده تا ۱۵ سال به شهرداری واگذار می‌شود تا فضای سبز ایجاد کند.

ملکی افزود: برای موافقیت ایجاد فضای سبز در آن منطقه یک هزار سهم از حقابه آب رودخانه به دریاچه و فصای سبز این منطقه تخصیص یافت که با این اقدام که پس از ۳۰ سال محقق می شود، علاوه بر احیای دریاچه این بوستان بزرگ، آبیاری فضای سبزاین منطقه از آب رودخانه تامین می شود.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری قم، در ادامه با اشاره به پیگیری مطالبات شهردای قم از دستگاه های دولتی به عنوان یکی از وظایف این اداره کل، گفت: در سال گذشته ۱۴۳ میلیارد تومان بدهی دستگاه‌های اجرایی قم به شهرداری قم احصا و به حساب شهرداری واریز شد.

ملکی ادامه داد: درحال حاضر نیز ۲۷۷ میلیارد تومان از بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری قم احصا شده‌است که پیگیری‌ها برای واریز این مبلغ به حساب شهرداری قم ادامه دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی