گام اول ارتباط با امام زمان(عج) معرفت است/امام از خود به خودمان علاقه مند تر است


گام اول ارتباط با امام زمان(عج) معرفت است/امام از خود به خودمان علاقه مند تر است

حجت الاسلام کفیل گفت: یکی از فلسفه های خواندن دعای عهد افزایش معرفت و شناخت نسبت به امام زمان است انسان زمانی با مولا و امام خود انس می گیرد که ایشان را به خوبی بشناسد.

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام کفیل، رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در برنامه روز تازه حساب تازه به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان از شبکه قرآن پخش می شود با اشاره به جایگاه دعای عهد و لزوم قرائت هر روزه آن برای بستن پیمان ابدی با ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گفت: دعای عهد چه زیبا و خواندنی است و خوشا به حال خوانندگان هر روزه این دعا که موجب رشد و تعالی در زندگی است.


وی افزود: در این دعا هنگام سلام دادن بر آقای مان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به ۵ صفت مهم از شخصیت والای ایشان اشاره می‌کنیم.

حجت الاسلام کفیل عنوان کرد: یکی از فلسفه های خواندن دعای عهد افزایش معرفت و شناخت نسبت به امام زمان است انسان زمانی با مولا و امام خود انس می گیرد که ایشان را به خوبی بشناسد.

این استاد برجسته حوزه علمیه اظهار کرد: حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف طبق اوصاف دعای عهد مولای شیعیان هستند مولا در لغت عرب به معنای نزدیکترین شخص به انسان است از این رو حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شخصیتی است که بین ما و ایشان حائلی وجود ندارد و او عاشق و صاحب پیروان خود است.


وی افزود: پیرامون ارتباط بین امام و پیروانش حضرت رضا علیه السلام می فرماید: امام از پدر و مادر نسبت به پیروانش دلسوز تر است امام از خود انسان به خود او بیشتر علاقه مند است.

حجت الاسلام کفیل گفت: جالب است بدانید که اوج تمدن غرب انسان محوری است این در حالی است که امام رضا علیه السلام هزار سال گذشته فرمودند که امام از خود انسان به او عاشق تر است لذا انسان باید بداند که حضرت مهدی عجل الله نیز نسبت به ما چنین علاقه و عشقی دارند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران