گنجایش 2 بیمارستان پذیرش بیماران کرونا در فارس پر شد


گنجایش 2 بیمارستان پذیرش بیماران کرونا در فارس پر شد

شیراز_ایرنا _رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیمار کووید 19 در 2 بیمارستان مرجع استان فارس تکمیل شد، گفت: بی توجهی به خطر همه گیری کرونا در استان پیامدهای ناخوشایند در موج چهارم دارد.

مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ شرایط کنونی را به منزله ورود دوباره به بحران و پیک جدید بیماری دانست و بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت تخت های بیمارستانی استان برای ایجاد آمادگی لازم تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این نشست با بیان اینکه طی روزهای گذشته با افزایش قابل توجه ورودی به بیمارستان ها مواجه بوده ایم، اقدامات صورت گرفته برای افزایش تخت های بیمارستانی و امکان پذیرش بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های استان را مورد پیگیری قرار داد.

لطفی همچنین نسبت به برخی سهل انگاری های عمومی در زمینه رعایت اصول بهداشتی، به ویژه سفرهای غیرضروری و دورهمی های خانوادگی ابراز نگرانی و بر ضرورت افزایش توجه و همکاری عمومی در زمینه پایبندی به رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

او با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طی بیش از یک سال گذشته، فراتر از توان در مسیر مبارزه با کرونا کوشیده است، ضرورت کنونی را مشارکت مردم در جدی گرفتن پروتکل ها دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در ادامه از تلاش های صورت گرفته برای پیشتازی فارس در انجام واکسیناسیون کرونا در کشور قدردانی کرد.

لطفی با دریافت آخرین گزارش های مربوط به انجام واکسیناسیون در گروه های هدف که بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در بالاترین جایگاه کشور قرار دارد، این را مرهون تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت استان و همچنین وجود زیرساخت های قوی در مجموعه سلامت فارس دانست.

لطفی در ادامه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان در ایام نوروز و روند نمونه گیری ها، آخرین وضعیت سلامت کارکنان مبتلا به کرونا، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه کرونا در استان و علت های جان باختن مبتلایان طی ۴۸ ساعت گذشته را مورد پیگیری قرار داد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش