داعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شد


داعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شد

شفقنا- گروه تروریستی و تکفیری داعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ شهر ساحلی پالما در شمال موزامبیک از هفته گذشته شاهد حمله عناصر مسلحی بود که بعدها مشخص شد به گروه تروریستی داعش وابسته هستند. ابتدا عنوان شد که تعداد زیادی از مردم در اثر این حمله کشته شده […]

داعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شدداعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شد

شفقنا- گروه تروریستی و تکفیری داعش مدعی تصرف یک شهر در شمال موزامبیک شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ شهر ساحلی پالما در شمال موزامبیک از هفته گذشته شاهد حمله عناصر مسلحی بود که بعدها مشخص شد به گروه تروریستی داعش وابسته هستند. ابتدا عنوان شد که تعداد زیادی از مردم در اثر این حمله کشته شده و ۱۸۰ نفر نیز در یک هتل گرفتار شده‌اند. با حمله ارتش موزامبیک به شهر و تلاش برای بازپس‌گیری آن بحران وارد مرحله تازه‌ای شد. حالا هم گروه تروریستی داعش مدعی شده این شهر را به تصرف خود درآورده است.

منابع خبری از فرار گسترده مردم شهر پالما خبر می‌دهند. عمده مردم با استفاده از قایق مجبور به ترک شهر شده‌اند. برخی منابع خبری می‌گویند تروریست‌ها درحال کشتن مسیحیان هستند و اماکن عمومی مانند بانک و ادارات دولتی را نیز تخریب کرده‌اند. شهر پالما در شمال موزامبیک ۷۵ هزار نفر جمعیت دارد و محل فعالیت شرکت‌های بزرگ گازی جهان است.

وضعیت در موزامبیک درحالی وخیم‌تر شده است که جان کربی از مقامات وزارت دفاع آمریکا برای حمایت از این کشور اعلام آمادگی کرده است.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان