کلزا و سویا می توانند جایگزین کشت های پرآب طلب شوند


کلزا و سویا می توانند جایگزین کشت های پرآب طلب شوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کلزا و سویا در صورت خرید تضمینی بالا بهترین جایگزین کشت های پرآب طلب هستند.

سیدمحسن حسینی در دیدار با فرماندار کردکوی اظهار کرد: مسئولین ذیربط در استان اگر بتوانند کشت کلزا و سویا را با خرید تضمینی بالا توسط دولت جایگزین کشت های پرآب طلب مانند برنج و چغندرقند کنند، می توانیم هم در بحث تولید روغن و خوراک دام و طیور در استان فعال شویم و هم از برداشت بی رویه آب در استان جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: با آب موجود در استان می توان غذای 2 میلیون و 300 هزار نفر را تامین کرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بابیان اینکه امسال بارش ها در استان نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است، افزود: پس از سیل 98 سفره های سطحی استان تا حدی تغذیه شدند اما به علت شالیکاری فراوان در همان سال، هم اکنون هم سطح سفره های سطحی و هم عمیق استان کاهش یافته است.

حسینی بیان کرد: همه تلاش ما این است با توجه به نامگذاری سال 1400 به نام " تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها" توسط مقام معظم رهبری، حرکت جدی تری در خصوص تولید انجام دهیم.

وی گفت: طی سال های گذشته به ویژه پس از سیل اقدامات مناسبی در شهرستان برای لایروبی انجام شده است که در ادامه به مساعدت های فرمانداری برای اقدامات موثرتر نیاز است.

فرماندار کردکوی نیز در این جلسه اظهار کرد: طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی در لایروبی ها و مهندسی رودخانه در شهرستان رخ داده است.

ابراهیم قدمنان افزود: در حال حاضر دغدغه ای در شهرستان بابت سیلاب نداریم چرا که کانال ها و رودخانه ها لایروبی مناسبی شده و همین امر باعث شده است در برخی نقاط شهرستان که به دلیل زه رودخانه، اراضی دچار آبگرفتگی می شدند، کشاورزان کشت دوم هم انجام داده و این امر رضایت مندی آنها را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی