حضور 80 جهادگر قزوینی در اردوی «تابهار، چابهار»


حضور 80 جهادگر قزوینی در اردوی «تابهار، چابهار»

جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی قزوین با اشاره به حضور جهادگران قرارگاه جهادی شهید حجت در روستاهای چابهار گفت: اردوی جهادی تابهار، چابهار به لحاظ حجم و وسعت کاری جزو بزرگترین دوره‌های اردوی جهادی است.

مرضیه سادات بابایی در خصوص اردوی جهادی تابهار، چابهار اظهار کرد: این اردو به لحاظ حجم و وسعت کاری و حضور بیش از ۸۰ جهادگر جزو بزرگترین دوره‌های اردوی جهادی است.

جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی قزوین ادامه داد: در این دوره قرارگاه شهید حجت اسدی در حوزه‌های سلامت، عمرانی، کارآفرینی و اشتغالزایی، واحد رسانه و اطلاع‌رسانی، مطالبه‌گری و تیم برنامه‌ریزی در عرصه روستای «رمین» از توابع شهرستان چابهار فعالیت دارند.

بنا بر اعلام روابط عمومی قرارگاه جهادی شهید حجت، وی تصریح کرد: برای تنظیم چشم‌انداز قرارگاه، چندین ماه متوالی تمام اسناد بالادستی کشور را بررسی کردیم به‌طوری‌که از اهداف شورای عالی فرهنگی برای طرح‌ریزی برنامه‌های فرهنگی بهره بردیم.

بابایی اعلام کرد: مسئولان روستای رمین از جمله دهیار و شوراهای اسلامی و مسئولان شهرستان چابهار و بخشدار منطقه همکاری خوبی با قرارگاه داشته و بیان کردند که پس از سازمان جهاد سازندگی کشور این نخستین مجموعه جهادی بوده که در این روستا حضور پیدا کرده است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفره روستای رمین عنوان کرد: به منظور توانمندسازی مردم منطقه رمین در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی به دنبال شناخت ظرفیت‌های موجود در این روستا بودیم تا ضمن دستیابی به اطلاعات نسبی بتوانیم در راستای برنامه پنج ساله قرارگاه برای محرومیت‌زدایی در این منطقه اقدام کنیم.

جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی قزوین توضیح داد: استان سیستان و بلوچستان ضریب محرومیت بالایی دارد و از طرفی با توجه به سند چشم‌انداز قرارگاه شهید حجت اسدی مقرر شد حدود ۲۵ درصد از ظرفیت قرارگاه در راستای خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار خارج استانی صرف شود و از طرفی برنامه خدمت‌رسانی به روستای رمین یک برنامه ۵ ساله خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از روز نخست حضور در منطقه، اعضای تیم ارزیابی تأثیرگذاری و رضایت مردم، عملکرد جهادگران و واحدهای مختلف را موردبررسی قرار دادند تا یک جدول آماری از نحوه عملکرد گروه به لحاظ کمی و کیفی داشته باشیم.

بابایی گفت: مسئولان و اهالی روستا وقتی از خودگذشتگی و فعالیت جهادگران را می‌دیدند، پای کار می‌آمدند و از کمک کردن برای پیشبرد امور استقبال می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که در اردوهای جهادی شرکت می‌کند درواقع برای خدمت به دیگران از خود می‌گذرد و این حضور علاوه بر خودسازی و آورده‌های معنوی که برای جهادگران به همراه دارد، موجب خیر کثیری برای محرومان است.

جانشین قرارگاه جهادی شهید حجت اسدی قزوین یادآور شد: ما نیازمند توسعه فرهنگ جهادی در تمام سطوح جامعه هستیم، مجموعه قرارگاه منتسب به نام پربرکت شهید مدافع حرم حجت اسدی است و هر جا که گره‌ای در کار ایجاد شود ایمان داریم که خود شهید واسطه می‌شوند و کارها به خوبی پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟