فرماندار: یک میلیارد تومان اعتبار عمرانی به اردستان اختصاص یافت


فرماندار: یک میلیارد تومان اعتبار عمرانی به اردستان اختصاص یافت

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: یک میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای آسفالت معابر و مرمت و بهسازی بازار روز سرپوشیده این شهرستان اردستان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگاران افزود: با پیگیری های انجام شده درخصوص مصوبه‌های سفر سال گذشته مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری، ۴۰۰ میلیون تومان برای آسفالت معابر و ۲۰۰ میلیون تومان برای مرمت و بهسازی بازار روز اردستان به شهرداری اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: شهرداری اردستان باید در خصوص جذب و مصرف این اعتبار هر چه زودتر اقدام کند.

فرماندار اردستان اظهار داشت: درباره تبصره ۶ ماده ۱۴ قانون معادن نیز از طریق اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان برای آسفالت بلوار شهید سردار سلیمانی روستای کهنگ در دهستان برزاوند و نزدیک به ۸۰ کیلومتری جنوب اردستان اختصاص یافت که بخشداری مرکزی و دهیاری این روستا باید پیگیر جذب و اجرایی کردن این طرح باشند.

بر پایه ماده ۱۴ قانون معادن، دارنده پروانه بهره‌برداری باید درصدی از بهای ماده معدنی موضوع پروانه را به نرخ روز در سر معدن به صورت استخراج شده یا کانه‌آرایی شده یا فرآوری شده در چارچوب بودجه مصوب به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان حقوق دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت کند. ضوابط تعیین زمان و میزان درصد یادشده با توجه به عوامل موثری همچون محل و موقعیت معدن، شرایط و موقعیت منطقه، میزان و نوع کانه‌آرایی، وضعیت ذخیره معدنی، روش استخراج، تعهدات و سود ترجیحی بهره‌بردار در آیین نامه اجرایی این قانون مشخص می‌شود. درآمدهای حاصل از اجرای این ماده به حساب خزانه‌داری کل کشور منظور می‌شود.

در تبصره ۶ این ماده آمده است: دولت مکلف است ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند، ‌به طوری که تمامی اعتبار یادشده برای ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی که معدن در آن واقع شده، اختصاص یابد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

بنا بر اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اردستان، این شهرستان یک‌هزار و ۳۱۳ کیلومتر راه شامل ۲۳۱ کیلومتر بزرگراه، ۲۷۳ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۸۰۹ کیلومتر راه روستایی (۵۲۱ کیلومتر آسفالت و ۲۹۸ کیلومتر خاکی و شوسه) دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل