40 درصد از جرایم استان مرکزی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است


40 درصد از جرایم استان مرکزی مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: 40 درصد از جرایم به وقوع پیوسته پارسال این استان مربوط به کلاهبرداری و جرائم اینترنتی است.

سردار«حسن مفخمی شهرستانی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در طول یک سال گذشته و با شیوع کرونا و محدودیت‌هایی ناشی از این بیماری، مردم بیش از پیش به فضای مجازی روی آورده‌اند و افزایش فزاینده استفاده از این فضا، رعایت برخی نکات ایمنی را نیز ضروری کرده است.

وی بیان کرد: کلاهبرداران نیز فعالیت خود را در فضای مجازی افزایش داده‌اند و می‌طلبد مردم در استفاده از فضای مجازی پیش از پیش هوشیار باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: ۲۷ درصد از جرایم فضای مجازی پارسال این استان مربوط به برداشت غیرمجاز، ۱۷ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و ۱۶ درصد نیز مربوط به سایر جرایم از قبیل دسترسی غیرمجاز، تهدید و اخاذی بوده است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: پلیس فتا استان با راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری در استان مرکزی در تمام روزهای هفته به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای رسیدگی به شکایت مردم و ارایه مشاوره دارد.

وی عنوان کرد: شهروندان در ایام تعطیل می‌توانند با تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس ارتباط برقرار کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا این استان، پس از بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در زمینه‌های برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب و کلاهبرداری رایانه‌ای، بیش از ۱۸ میلیارد ریال را به‌ حساب شکات عودت داده شد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند