انسان با ایمان، عمل صالح و نیت خالص به سوی خداوند صعود می‌کند


 انسان با ایمان، عمل صالح و نیت خالص به سوی خداوند صعود می‌کند

حجت الاسلام صدیقی گفت: عمل صالح و ایمان هر دو بر یکدیگر اثر متقابل دارد، انسان در کنار ایمان و عمل صالح با نیت خالص به سوی خداوند صعود می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز در جلسه درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) که به صورت مجازی برای طلاب برگزار شد، گفت: در سیر به سوی کمال مطلق سالک الی الله تا سنخیت وجودی با خدا پیدا نکند و وجود او در ارتباط با خداوند متعال قابلیت جذب نداشته باشد تلاش پیامبران هم اثر نمی‌کند.

وی افزود: در قرآن شریف آیاتی آمده که نشان می‌دهد هرکس گوهر وجودی او با فساد تخریب شده هرچه پیامبران هم او موعظه کنند اثر نمی‌گذارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه ما برای جهنم کثیری از خلق را آفریدیم، عنوان کرد: خداوند متعال جهان را برای رحمت خلق کرده است، رحمت او بر غضب او سبقت دارد، عذاب الهی مطلق نیست عذاب هم به خاطر تجلی رحمت الهی است که انسان از گناه و فساد دوری کند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) اظهار کرد: این قانون تکوینی است که انسان به جز از عمل خود برداشت نمی‌کند، نمی‌شود یک جوان عمر خود را به تنبلی تلف کند و انتظار داشته باشد که علامه دهر شود. کسی به نتیجه می‌رسد که کار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه هر کس در دنیا و آخرت عمل خوب داشته باشد میزبان خوبی خواهد داشت، ابراز کرد: انسان در هر دو عالم حاصل عمل خود را خواهد دید. وجود مقدس امیرمومنان امام علی(ع) همواره بر عمل کردن تاکید داشتند زیرا شعار بدون عمل اثر ندارد.

وی با بیان اینکه عمر ما سرمایه ما و بهار آن جوانی است قدر این دوران را بدانید و از آن بهره لازم را ببرید، گفت: هرکس این سرمایه را قدر نداند دچار خسارت می‌شود، خسارت دیده‌ها کسانی هستند که فرصت انجام اعمال صالح که خداوند دستور داده را از دست دادند.

امام جمعه موقت تهران افزود: برای نجات از خسارت باید به خدا ایمان داشته باشیم ایمان لقلقه زبان نیست، مومن کسی است که دل او با خدا پیوند دارد، ثمره ایمان عمل صالح است انسان مومن تنبل، بی‌تفاوت و بیکار نیست، مومن مولد است، او برای خود و جامعه خیر و برکت دارد.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عمل و ایمان هر دو بر یکدیگر اثر متقابل دارد، انسان در کنار ایمان و عمل صالح با نیت خالص به سوی خداوند صعود می‌کند.

پایان پیام/487

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...