715 مجوز فعالیت برای اصناف قشم صادر شد


715 مجوز فعالیت برای اصناف قشم صادر شد

قشم- ایرنا- مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 715 مجوز فعالیت پارسال برای اصناف قشم صادر و 715 مجوز نیز تمدید شد.

هرمز امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد درخواست کنندگان صدور مجوز ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در همین مدت تعداد ۴۰ کارت مباشرت صادر شد و ۱۴۵ مجوز نیز باطل شده است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از صدور یک‌هزار و ۴۰۰ اخطاریه خبرداد و تصریح کرد: سال گذشته تعداد هشت هزار و ۳۹۵ بازرسی از اصناف قشم انجام شده که منجر به پلمب ۵۸ واحد صنفی شد.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۳۷۵ گشت مربوط به ستاد تنظیم بازار و مابقی برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه مبارزه با شیوع ویروس کرونا بوده است.

امیری افزود: همچنین در این مدت بیش از ۲ هزار کیلوگرم از اقلام ممنوعه شامل کالاهای تاریخ مصرف گذشته و بدون مجوز کشف و نابود شد.

چهار واحد صنفی در قشم پلمب شد

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در بازدید مشترک گشت ستاد تنظیم بازار و مبارزه با شیوع ویروس کرونا با حضور نمایندگان اصناف و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و به منظور حفظ سلامت شهروندان چهار واحد صنفی متخلف در قشم پلمب شد.

وی افزود: یک واحد مشاور املاک، یک واحد اغذیه فروشی و ۲ واحد نمایشگاه اتومبیل به علت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شدند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: همچنین در این بازدید اخطاریه‌های کتبی و شفاهی درخصوص رعایت دستورالعمل‌ها برای برخی دیگر از اصناف صادر شد و در صورت تکرار این واحدها نیز پلمب می‌شوند.

وی در پایان از کسبه و صنوف درخواست کرد با پایبندی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حفظ سلامت خود و شهروندان کوشا باشند تا بتوان با کمترین آسیب از پیک چهارم شیوع ویروس کرونا عبور کرد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟