39 هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان رسید


39 هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان رسید

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تحویل 39 هزار دوز واکسن آسترازنکا به اصفهان، گفت: مقدمات کارآزمایی فاز 3 واکسن سوبرانا مشترک کوبا و انستیتو پاستور فراهم شده، ولی هنوز شروع نشده است.

رضا فدایی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته (شنبه_۲۸ فروردین ماه) ۳۹ هزار دوز واکسن آسترازنکا به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تحویل داده شد، اظهار کرد: درحال برنامه ریزی برای تقسیم واکسن بین گروه های هدف هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد کادر درمان بیمارستان های استان واکسینه شده اند، گفت: با این محموله ۵۰ درصد دیگر کادر درمان بیمارستان ها نیز واکسینه می شوند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تأکید کرد: محموله دریافتی واکسن هنوز کفاف جامعه هدف بهداشت و درمان استان اصفهان را نمی دهد و پلی کلینیک های تخصصی، آزمایشگاه های تشخیص طبی، فیزیوتراپی ها و ... هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده اند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف واکسیناسیون در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل، یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تعریف شده، تصریح کرد: ۷۰ درصد این جمعیت باید واکسینه شوند تا زنجیره انتقال کرونا مهار شود.

فدایی با بیان اینکه بخشی از پزشکان در مطب ها نیز در حال واکسینه شدن هستند، افزود: پیش از این بخشی از جانبازان و افراد در خانه سالمندان واکسن دریافت کردند.

وی در مورد روند واکسیناسیون در استان توضیح داد: براساس واکسن تحویلی و دستوراتی که همراه آن صادر می شود، واکسیناسیون را ادامه می دهیم، اما تا رسیدن به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن هنوز فاصله بسیار زیادی داریم.

تزریق واکسن مشترک کوبا و ایران به داوطلبان اصفهانی

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تاکنون واکسن های آسترازنکا، اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات وارد اصفهان شده، خاطرنشان کرد: این برندها در طول ۲ ماه به دست ما رسیده که خصوصیات و سازندگان آن تفاوت دارد، ولی در یک لحظه معمولاً انتخاب های زیادی وجود ندارد و باید طبق آنچه در دسترس است واکسیناسیون را انجام دهیم.

وی همچنین از شروع کارآزمایی فاز ۳ واکسن سوبرانا در اصفهان خبر داد و گفت: قرار است ۳ هزار و ۵۰۰ داوطلب این واکسن را بزنند و نتایج را ثبت کنیم تا اگر نتایج مطلوب بود در حجم زیاد تولید و به مردم تزریق شود.

فدایی با اشاره به اینکه مقدمات کارآزمایی فاز ۳ واکسن سوبرانا مشترک کوبا و انستیتو پاستور فراهم شده، ولی هنوز شروع نشده است، اعلام کرد: در کارآزمایی این واکسن به غیر از اصفهان ۷ استان دیگر کشور مشارکت دارند، اما هنوز فراخوان داوطلبان صادر نشده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر