23 هزار شهروند بوکانی از خدمات طرح ناظران سلامت بهره مند شدند


23 هزار شهروند بوکانی از خدمات طرح  ناظران سلامت  بهره مند شدند

مهاباد- ایرنا- رییس هلال احمر بوکان گفت: 23 هزار نفر از صاحبان مشاغل مختلف در این شهرستان در سال گذشته از خدمات طرح ناظران سلامت بهره مند شدند.

انور بیادار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای طرح ناظران سلامت هلال احمر بوکان تا پایان سال گذشته ۷۹۳ نفر روز از اعضای جوانان هلال‌احمر در قالب ۲۴۳ تیم روز فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: از آغاز طرح تاکنون هشت هزار و ۶۳۶ واحد صنفی و خدمات عمومی در سطح شهرستان بوکان مورد بازدید و تحت پوشش تیم های ناظران سلامت قرار گرفته است.

رییس هلال احمر بوکان افزود: طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور مبارزه با کرونا که به عنوان "شهید حاج قاسم سلیمانی" نامگذاری شده با همکاری جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش روند شیوع بیماری کرونا برشمرد و اضافه کرد:طرح ناظران سلامت در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به شیوه محله محور و با شعار "هر خانه یک پایگاه سلامت" در قالب برنامه هایی از قبیل مراقبت بیماران، آموزش همگانی، پایش و نظارت اجرا می شود.

بیادار اظهار داشت: حضور در ادارات، مراکز ارائه خدمات عمومی مردمی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی مراکز بهداشت، ارائه آموزش‌های عمومی به کسبه و ارائه گزارش روزانه نظارتی به ستاد و مراکز بهداشت شهرستان‌ها از تعهدات هلال احمر در اجرای این طرح است.

رییس هلال احمر بوکان اضافه کرد: این داوطلبان درصورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و مواد ضدعفونی و نبود فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل مجاز هستند که به آنها تذکر لسانی بدهند.

وی گفت: نهادینه کردن فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز هدف دیگر جمعیت هلال احمر بوکان از اجرای این طرح میان اصناف است.

هلال احمر بوکان دارای بیش از ۱۰۰ امدادگر آموزش دیده تخصصی در حوزه امداد و نجات، جاده‌ای، کوهستان، سیلاب و اسکان اضطراری است؛ علاوه بر این ۵۰۰ نفر امدادگر، ۵۰۰ داوطلب و ۵۰۰ نفر عضو سازمان جوانان در هلال احمر فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا