ممیزی مراتع در مناطق تحت حفاظت استان اردبیل اصلاح شود


ممیزی مراتع در مناطق تحت حفاظت استان اردبیل اصلاح شود

اردبیل- ایرنا- معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بر لزوم مدیریت چرا و اصلاح ممیزی مراتع در مناطق حفاظت شده این استان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، حسن قاسم‌پور روز چهارشنبه در نشست بررسی ممیزی مراتع استان اردبیل با اشاره به اهمیت کنترل پروانه‌های چرای دام‌ها در مدیریت زیست بومی مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، ممیزی مراتع با همکاری دستگاه‌های مرتبط را از برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به پروژه ۲ ساله اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در زمینه تبدیل پروانه چرای دام به طرح مرتعداری مصوب، قرار شد با اخذ نظرات کارشناسی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، موضوع فضای زیستی و حیاتی جانوران وحشی علفخوار در تعیین ظرفیت چرای دام‌ها اعمال شود.

معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر لزوم خروج دام‌ها از زیستگاه‌های حساس و زون امن مناطق تحت مدیریت، از منابع طبیعی این استان خواست نهایت همکاری را با حفاظت محیط زیست استان انجام دهد.

وی اضافه کرد: هرگونه جاده‌سازی و بهسازی راه‌های عشایری در داخل مناطق چهارگانه از سوی اداره‌کل امور عشایر باید با اخذ مجوز از محیط زیست صورت پذیرد، همچنین از آن اداره‌کل خواسته می‌شود نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی لازم در زمینه وارد نکردن دام مازاد بر پروانه چرا، چرای بی‌رویه یا زودرس در مراتع به دامداران عشایری اقدام کند.

بیش از ۲ میلیون راس دام سبک و ۳۵۰ هزار راس دام سنگین در استان اردبیل وجود دارد و سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ خلخال، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده این استان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی