آفات درختان مثمر را بشناسیم


آفات درختان مثمر را بشناسیم

یک محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: آفات درختان مثمر با توجه به شرایط اقلیمی و نوع کشت و … مختلف است.

زیبا رشنو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مختلف بودن آفات درختان مثمر و متأثر شدن آن‌ها از عوامل متعدد، اظهار کرد: آفت هر نوع درخت نسبت به درخت دیگر متفاوت دارد.

وی با اشاره به این‌که وجود برخی از حشرات برای رشد و نمو درخت مفید است، عنوان کرد: در شناسایی آفات باید دقت به خرج داد و با دیدن هر حشره‌ای سریع به فکر سمپاشی و از بین بردن آن نباشیم.

رشنو با اشاره به این که در یک تعریف ساده در رابطه با درختان مثمر می‌توان گفت، درختان مثمر یعنی‌ آن دسته از درختانی که میوه می‌دهند مانند گیلاس، آلبالو، سیب، زردآلو، گلابی، گردو و ...، تصریح کرد: به این‌گونه درختان مثمر گفته می‌شود که در مقابل درختان غیر مثمر قرار دارد و از آن‌ها برای بهره‌برداری اقتصادی استفاده‌ می‌کنند.

این محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: آفت عبارت است از گونه‌های مختلفی از موجودات که برای به دست آوردن غذا با انسان در حال رقابت هستند، و از این طریق به اندام‌های مختلف گیاهان، درختان و محصولات آن‌ها آسیب می‌زنند.

وی با تأکید بر این‌که هر حشره و موجودی آفت نیست بلکه وجود برخی حشرات لازمه رشد آن گیاه است، عنوان کرد: ازجمله آفات درختان مثمر می‌توان به آفت لکه‌های سیاه یا چهار مغز، پژمردگی شاخه‌های چهارمغز، شانکار عمیق پوست چهار مغز، سفیدک پودری هلو و شلیلسفیدک پودری هلو و شلیل، بیماری سفیدی سطحی مو، پوسیدگی تلخ سیب، لیف کرل، کرم ریشه خوار، کرم برگ‌خوار، شپشک سبزی‌ها، سنجوس سکیل، کپک‌های مگسی و فضله مگسی و ... اشاره کرد.

رشنو افزود: دیگر آفات درختان عبارت‌اند از؛ آتشک سیب، موزاییک سیب، سفیدی حقیقی، کرو و لسیه سیب، کرم سفیدی ریشه، سوسک، سر خرطومی سیب، شته مومی سیب، لکه سیب، سفیدی پودری و ...

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟