پویش شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در البرز آغاز شد


پویش شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در البرز آغاز شد

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: پویش شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل با رویکرد بازگشت به چرخه آموزش در این استان آغاز شد.

سالار قاسمی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، یکی از مهمترین رسالت این اداره کل تحت پوشش قراردادن همه کودکان لازم التعلیم است.

وی با اشاره به اینکه بازماندگان از تحصیل به ۲ گروه لازم التعلیم پایه اول و ترک تحصیل در سایر پایه ها تقسیم بندی می شود، خاطرنشان کرد: شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به دلیل نداشتن نشانی محل سکونت، شماره تماس و دیگر راه های ارتباطی با آنها،کار بسیارسختی است.

قاسمی بیان داشت: بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل درواقع گامی برای تحقق عدالت آموزشی است که درالبرز نیاز به مشارکت موسسات، نهادها، سمن‌ها و رسانه در شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دراین استان داریم.

وی فقرمالی و فرهنگی، بدسرپرستی، اشتغال به کار، ازدواج زودهنگام، بیماری صعب العلاج و عقب ماندگی ذهنی را از جمله دلایل بازماندن از تحصیل ذکر کرد.

قاسمی با بیان اینکه با بیان اینکه البرز استانی مهاجرپذیراست که بیشترین جمعیت بازماندگان از تحصیل آن در مناطق حاشیه شهرها قرار دارند، یادآورشد: ۷۰ درصد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دختر و در سنین ۶ تا ۱۱ سال هستند.

وی تصریح کرد: براین اساس شهروندان در صورت داشتن فرزند و یا اطلاع و شناسایی کودک بازمانده از تحصیل با تلفن‌های معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ۰۲۶۳۲۵۶۳۱۹۱،تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش بازماندگان از تحصیل دراستان البرزبه علت مشکلات اقتصادی خانواده ها شده است که این موضوع یکی از نگرانی های حوزه آموزش و پرورش را تشکیل می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: بازمانده از تحصیل به گروه سنی ۶ تا ۱۷ سال گفته می شود که در چرخه آموزشی قرار ندارند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموزدارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید