بیمارستان‌های ملایر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارند


بیمارستان‌های ملایر ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را ندارند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: ظرفیت تخت‌های سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی ملایر تکمیل شده و دیگر امکان و ظرفیت پذیرش و بستری بیماران جدید کرونایی را ندارند.

به گزاری ایرنا، «حسین فارسی» روز پنجشنبه در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر اظهار داشت: هم اکنون ملایر همانند دیگر نقاط کشور در وضعیت حاد و قرمز کرونایی قرار دارد و باید شهر حالت بحرانی به خود بگیرد.

وی اصلی‌ترین عامل در روند صعودی شیوع ویروس کرونا را تداوم ترددها، دورهمی‌های خانوادگی و تجمع عنوان کرد و افزود: این در حالیست که مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها بی‌توجه شده‌اند و عادی‌انگاری کرونا در جامعه شرایط را خطرناک کرده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه شرایط هر روز بدتر و وخیم‌تر می‌شود، تاکید کرد: اگر مردم حساسیتی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند، هفته‌های بعد طبق اعلام مسوولان بهداشت و درمان، شرایط کرونایی بدتری را تجربه خواهیم کرد.

فارسی ادامه داد: وضعیت ما اکنون مانند شرایط جنگی است و همه باید دلسوزانه پای کار بیایند و مهمترین اقدام اقناع‌گری مردم و ایجاد حساسیت در بین مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حتی‌الامکان ماندن در خانه است.

وی با اشاره به رشد صعودی شمار مبتلایان، بیماران بستری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در این شهرستان، گفت: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و در صورت فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار، بدون هیچ اغماضی پلمب خواهند شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر ضمن تاکید بر تداوم نظارت و بازرسی ۲۰ اکیپ بر واحدهای صنفی، اماکن عمومی، دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، بیان کرد: تیم‌های نظارت و بازرسی علاوه بر رینگ مرکزی شهر، رینگ دوم و سوم به ویژه کمربندی‌ها را در اولویت بازرسی‌ها قرار دهند.

وی افزود: از امروز پیام‌های هشدار توسط ۲ دستگاه آمبولانس در مرکز و حاشیه شهر اعلام و مانور سراسری ضدعفونی شهر، خیابان‌ها و معابر با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، بسیج و سپاه، گروه ۴۳ امام علی(ع) و شهرداری‌ها اجرا می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز دراین جلسه گفت: اکنون در بدترین شرایط کرونا به سر می‌بریم و روند ابتلا، بستری و مرگ و میر به مراتب بدتر از سه پیک قبلی است.

«محسن ترکاشوند» افزود: در حال حاضر ۳۰۱ بیمار کرونایی در سه بیمارستان ملایر بستری هستند و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی این شهرستان پر شده که این نشان دهنده شرایط به شدت خطرناک و بحرانی شهرستان است.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و روز گذشته ۱۸ نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش