خودروهایی با قدرت بیش از هزار اسب بخار (قسمت دوم)


خودروهایی با قدرت بیش از هزار اسب بخار (قسمت دوم)

بازهم به سراغ تعدادی از هایپرکارهای بالای هزار اسب رفته‌ایم . انها را اجمالاً فهرست کرده‌ایم. خودروهایی که می‌توانید مشخصات کامل آنها را نیز در مطالب قبلی پدال پیدا کنید. رضوانی تانک X این خودرو از پیشرانه‌ی داج چلنجر دیمن استفاده می‌کند اما در اینجا تقویت شده و 1000 اسب بخار تولید می‌کند گشتاور آن … The post خودروهایی با قدرت بیش از هزار اسب...

بازهم به سراغ تعدادی از هایپرکارهای بالای هزار اسب رفته‌ایم . انها را اجمالاً فهرست کرده‌ایم. خودروهایی که می‌توانید مشخصات کامل آنها را نیز در مطالب قبلی پدال پیدا کنید.

رضوانی تانک X

این خودرو از پیشرانه‌ی داج چلنجر دیمن استفاده می‌کند اما در اینجا تقویت شده و ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند گشتاور آن نیز ۱۱۸۰ نیوتون متر نیز محاسبه شده است.
این غول متحرک در دو نسخه زرهی و غیر زرهی ساخته می‌شود. قیمت مدل غیر زرهی از ۱۵۵ هزار دلار آغاز می‌شود اما برای مدل زرهی که از فناوری‌های زیادی بهره‌مند است باید ۳۵۰ هزار دلار ناقابل پرداخت کنید.

آلتیما RS

این خودرو یک کیت کار است که یعنی خریداران خود آن را مونتاژ می‌کنند اما امکان خرید آن به‌صورت آماده نیز وجود دارد.
در سینه Ultima پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT5 شورولت قرار گرفته است که می‌تواند تا ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. وزن این خودرو تنها ۹۵۰ کیلوگرم است که باعث ثبت شتاب صفر تا صد ۲.۳ ثانیه‌ای می‌شود. اما قسمت غافلگیرکننده آن قیمت آن است که تنها ۶۶ هزار دلار است!

کونیگ‌زگ جسکو

این خودرو با استفاده از همان پیشرانه آشنای کونیگ‌زگ یعنی یک موتور ۵ لیتری V8 توئین توربو و با بنزین معمولی ۱۲۸۰ اسب بخار تولید می‌کند اما با استفاده از سوخت E85 این قدرت به ۱۶۰۰ اسب بخار نیز می‌رسد.
همچنین نسخه‌ی ویژه ابسلوت نیز وجود دارد که برای رکورد زدن برای سرعت طراحی شده است که به ادعای کونیگ‌زگ سرعتی حدود ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

SSC تواتارا

این خودرو مانند کونیگ‌زگ با استفاده از سوخت E85 می‌تواند ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت را آزاد کند اما با استفاده بنزین معمولی این عدد به ۱۳۵۰ کاهش می‌یابد. موتور مورد استفاده نیز ۶ لیتری v8 توئین توربو است که قادر به خلق عدد ۴۸۰ تایی برای سرعت SSC است!

ریماک C-two

اولین نمایش این خودرو از ژنو ۲۰۱۸ شروع شد جایی که کانسپت آن قدرت ۱۲۲۴ اسبی داشت اما نسخه نهایی این خودرو که یک هایپرکار تمام الکتریکی است می‌تواند عدد بسیار شگفت‌انگیز و حیرت‌آور ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و همچنین شتاب فوق‌العاده‌تر ۱.۸۵ ثانیه‌ای را برای آن به‌جا بگذارد و قیمتی ۱.۹ میلیون دلاری خواهد داشت.

گردآوری: محمد دهقان


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!