افراد سودجو آزادسازی اراضی ملی کهمان سلسله را دچار حاشیه کردند


افراد سودجو آزادسازی اراضی ملی  کهمان  سلسله را دچار حاشیه کردند

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار سلسله گفت: برخی افراد سودجو با هدف امنیتی کردن فضا، روند آزادسازی قانونی اراضی ملی منطقه گردشگری کهمان این شهرستان را دچار حاشیه کردند.

به گزارش ایرنا روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری کهمان در شهرستان سلسله به دلیل درگیری برخی سودجویان با ماموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

مرتضی مهدوی کیا فرماندار سلسله در گفت و گو با خبرنگار ایرنا حوادث رخ داده در منطقه نمونه گردشگری کهمان را تشریح کرد و اظهار داشت: گردشگری روستایی گستره جهانی یافته است و نقش مهمی در توسعه یافتگی جوامع دارد بنابراین همه وظیفه داریم در راستای افزایش میزان گردشگران و رونق منطقه با حفظ شئونات فرهنگی و اجتماعی مردم کمک اقدام کنیم.

وی افزود: در این راستا، مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر رفع تصرف اراضی و منابع ملی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفت.

وی گفت: در مرحله اول اجرای طرح، ۱۴‌ هکتار از اراضی و حرائم تصرف شده از مناطق "هنام" و "زز" با موفقیت آزادسازی و رفع شد که با استقبال عمومی مردم نیز مواجه گردید.

فرماندار سلسله درخصوص اجرای مرحله دوم آزادسازی ها ادامه داد: مطالبات عمومی مردم، وضعیت ویژه حاکم بر منطقه کهمان و کوتاهی هایی که سالیان گذشته در اجرای قانون رخ داده و منجر به ایجاد حق هایی برای برخی اهالی شده، شرایط را قدری متفاوت کرده بود اما با قاطعیت رئیس دادگستری، دادستان و همدلی اعضای شورای تامین موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مهدوی کیا بیان کرد: قبل از اجرای حکم در منطقه کهمان، جلساتی با حضور دستگاه قضا، نیروی انتظامی و ریش سفیدان منطقه در مسجد روستا برگزار و عواید حاصل از این آزادسازی ها برای مردم تشریح شد.

وی ادامه داد: در نهایت مردم روستا به مشارکت خودجوش ترغیب شدند و این اقدام با استقبال بسیاری از اهالی فهیم این منطقه مواجه شد و در یک عملیات، ۶ هکتار از اراضی تصرف شده آزادسازی گردید.

فرماندار سلسله تصریح کرد: در اجرای مرحله دوم آزادسازی کهمان، عده ای از افراد سودجو با هدف امنیتی کردن فضا و ماهی گرفتن از آب گل آلود، اقدام به مقابله با نیروهای انتظامی نمودند که بدون شک مجازات خواهند شد.

مهدوی کیا تاکید کرد: حساب این افراد از بقیه اهالی "دره تنگ" کهمان جدا است و رفع تصرفات تا احقاق حقوق عامه مردم و کوتاه کردن دست زمین خواران و کوه خواران ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهرستان با برخورد فیزیکی در رفع تصرفات مخالف است اظهار داشت: در حال حاضر با حضور ماموران نیروی انتظامی، امنیت در منطقه برقرار و اوضاع تحت کنترل است.

مهدوی کیا خاطرنشان کرد: اعضای شورای تامین شهرستان با تمام توان از ماموران انتظامی که همواره حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند، دفاع خواهند کرد و اجازه نمی دهیم که مورد بی احترامی برخی هنجارشکنان قرار گیرند.

وی با بیان اینکه همه باید در برابر قانون و اجرای عدالت تمکین کنیم، افزود: از مردم منطقه کهمان انتظار می رود همانگونه که در مرحله اول اجرای طرح همکاری خوبی با شورای تامین شهرستان داشتند، در این مرحله نیز به قانون تمکین نمایند و بدانند که بی تردید عواید حاصل از این آزادسازی ها منجر به رونق و توسعه صنعت گردشگری شهرستان و شکوفایی اقتصاد اهالی منطقه خواهد شد.

منطقه گردشگری کهمان سلسله به دلیل رودخانه خنکی به همین نام، درختان گردو، مزارع پرورش ماهی و آب و هوای بسیار متبوع هر ساله مورد استقبال حجم بالایی از گردشگران است که به گفته مسوولان در سال های اخیر ساخت و ساز غیرقانونی در این منطقه افزایش یافته است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

238 فرد جدید مبتلا به کرونا در لرستان شناسایی شد