باطن ناپاک عمل صالح را نابود می کند


باطن ناپاک عمل صالح را نابود می کند

استاد حوزه علمیه گفت: باطن ناپاک عمل صالح را نابود می کند، توبه کنید و باطن خود را پاک و اصلاح کنید تا به رحمت الهی و شفاعت اهل بیت برسید.

به‌ گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین انصاریان» به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه هدایت به سخنرانی پرداخته و گفت: درباره گناه یک نکته مهم در قرآن کریم مطرح است که مفسرین قرآن به آن توجه داشتند اما بین مردم کمتر به آن توجه شده‌ است و آن این است که نیت گناه و خود گناه آلودگی است.

وی افزود: کسی که باطن آلوده دارد هدف درستی از نیت خود ندارد عمل او هم ناپاک است اگر او کار به‌ظاهر زیبا و درستی انجام دهد اثر خوب نخواهد داشت و در نهایت او دوزخی است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: زمان رسول خدا(ص) قریش در اثر غرور و تکبری که داشتند گفتند که معنی ندارد ما دعوت یتیم ابوطالب را بپذیریم مسجد می سازیم و بر خانه خدا پرده های گرانقیمت می اندازیم، قرآن خطاب به آنان می‌فرماید شما مشرکان کسانی هستید که اعمال نیک شما از بین رفتنی است و قیامت هم در جهنم ابدی هستید، مساجد را کسانی می‌سازند که واقعاً به خدا و رسول او ایمان دارند و اهل زکات و انفاق هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار کرد: روزی منافقین مدینه تصمیم گرفتند مسجدی را بسازد که برعلیه پیامبر(ص) باشد، این مسجد ضرار نام داشت که خردکننده وحدت امت بود، بر همین اساس از طرف خداوند دستور آمد که آن مسجد خراب شود زیرا وحدت مسلمانان را از بین می‌برد و اینکه نیت عمل و سازندگان آن آلوده بوده است، بنابراین همه زحمات آن‌ها بر باد رفت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر نفس ناپاکی عمل پاکی را انجام دهد آن عمل بر باد می‌رود، گفت: خداوند می‌فرماید ابتدا خودتان را پاک کنید سپس عمل پاک انجام دهید انسان نمی‌تواند با آلودگی به خدا و پیامبر او نظر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: انسان پاک ولی خدا را به تمام‌وکمال خوب می‌بیند، کمیل، میثم و حجربن‌عدی برای امیر مومنان امام علی (ع) سر باختند چون آن‌ها حضرت را به تمام‌وکمال ولی خدا می‌دیدند آن‌ها امیر مومنان امام علی (ع) را با نور ایمان می‌دیدند.

وی افزود: در تاریکی باطن نمی‌شود امیر مومنان امام علی (ع) علی را دید، تاریک باطن در خانه‌ خدا، ماه رمضان و هنگام سحر می‌آید امیرمؤمنان امام علی(ع) را می‌کشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بین پاک و ناپاک بسیار فرق است، عنوان کرد: شما شیعیان شخص امیر مومنان امام علی (ع) را ندیدید اما شخصیت او را دیدید که عاشق او هستید.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه کره زمین با بلا و مصایب جریمه کشتن امیرمومنان امام علی(ع) را می دهد، گفت: امام صادق (ع) می فرمایند بلا برای مؤمنان عبادت و برای غیر مؤمنان جریمه است، امام برای شما گریه می‌کند شما سختی‌های خود را جریمه حساب نکنید.

وی با بیان اینکه طبق صریح قرآن نیت آلوده، کفر، نفاق و شرک در هر کس باشد هر عمل صالحی انجام دهد باطل است، خاطرنشان کرد: انسان باید هم خود هم اعمال او صالح باشد، توبه کنید و خود را اصلاح کنید و به رحمت خدا و شفاعت اولیاء الهی امیدوار باشید

پایان پیام/487

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اختتامیه محافل بهار قرآنی سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود