کانونی که بچه‌های مسجد را در خلق آثار حماسی فعال کرده است


کانونی که بچه‌های مسجد را در خلق آثار حماسی فعال کرده است

کانون فرهنگی هنری «غدیر» از برترین‌های طرح ملی «ایران قوی»، با تهیه انیمیشن از زندگی سردار دل‌ها، تولید فیلم‌های حماسی و فعالیت در فضای مجازی توانسته منشا فعالیت‌های فرهنگی هنری اثرگذار در شهرستان ساوه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب (ع( در سال 1374 در شهرستان ساوه استان مرکزی به همت ستاد فهمای این استان تاسیس شد. این کانون فرهنگی هنری که دارای 432 عضو است، با اجرای طرح های متنوع کتابخوانی توانست زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی را در شهرستان رونق ببخشد و در طرح ملی «ایران قوی» امتیاز 15677 کسب کرد.

«ابوالفضل معصومی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «غدیر» مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان ساوه با اشاره به شرکت این کانون در طرح ملی «ایران قوی»، بیان کرد: در شبستان هنر و در رواق های نمایش و سرود فعالیت های گسترده ای از سوی این کانون انجام شد و در رواق قلم هم دو جلد کتاب از اعضای کانون عرضه شد. همچنین در رواق فیلم این طرح ملی به همت این کانون فعال فیلم حماسی درباره سردار دلها شهید سلیمانی و نیز فیلم مستندی در مورد دهه مبارکه فجر و ورود امام خمینی(ره) به کشور تهیه و تولید شد.

اجرای طرح تلاوت نور به مدت 10 سال متوالی با حضور گسترده اعضای کانون فرهنگی هنری غدیر، اجرای جشنواره قرآنی مدهامتان و برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، بخش تولیدات رسانه ای، دل نوشته، عکس نوشته، خاطره و داستان پیرامون شخصیت های مختلف جهاد و مقاومت و شهدای هسته ای را می توان بخش دیگری از فعالیت های این کانون نام برد.

به گفته معصومی کانون غدیر در زمینه تولیدات متناسب با فضای مجازی هم فعالیت داشته است به طوری که یکی از اعضای کانون اقدام به تهیه انیمیشن در مورد زندگی شهید سلیمانی کرد که با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی ابن ابیطالب(ع) به اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» به منظور تجلیل از ورزشکاران، هنرمندان، فعالان مسجدی به عنوان دیگر فعالیت این کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: در طرح ملی «راهکار» که سال گذشته اجرا شد، بیش از 22 مورد برنامه داشتیم که توانست در کوتاه مدت اثزات خوبی را بر جای گذارد. همچنین در جهت ایجاد همدلی و وفاق در ایام کرونا بیش از 9 مرحله کمک های مردمی بین نیازمندان به مبلغ تقریبی 100میلیون تومان با همکاری هیئت امناء و مرکز نیکوکاری شهید سلیمانی مسجد توزیع شد.

کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی ابن ابیطالب(ع) در قالب رواق کارآفرینی نیز فعالیت های گسترده ای انجام داده است که می توان به تاسیس مهد قرآنی و ایجاد اشتغال برای مربیان این مهد اشاره کرد. معصومی در این باره افزود: تعداد 15نفر از کودکان زیر سه سال جذب این مدرسه قرآنی شده اند که در زمینه حفظ قرآن، داستان، قصه گویی و نقاشی برای آنها دوره های آموزشی برگزار می شود.

برگزاری جشنواره ورزشی بین کانون های مساجد با همکاری مدیران کانون ها در سه سال گذشته با کمک و مساعدت شهرداری ساوه در تامین جوایز آن از دیگر اقدامات ارزشمند کانون غدیر است؛ هر سال بیش از 750 نفر در این مسابقات شرکت می کنند و جوایز و لوح تقدیر به ممتازان این مسابقات اهدا می شود.

همچنین، کانون فرهنگی هنری غدیر مسجد علی ابن ابیطالب)ع( در بخش کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت های گسترده ای انجام می دهد که می توان به عضویت 250 نفر در کتابخانه کانون و اجرای طرح هایی همچون «شنبه های با کتاب»، مسابقات کتابخوانی، مسابقات خلاصه نویسی، طرح سیار «ببر، بخوان، بیار» اشاره کرد.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر چند وقت یک بار باید موها را کوتاه کرد؟