افتتاح 31 طرح آبرسانی به روستاهای استان زنجان


افتتاح 31 طرح آبرسانی به روستاهای استان زنجان

ظهر امروز (13 اردیبهشت‌ماه) در پنجمین هفته از پویش «هر - هفته - الف -ب - ایران»، 31 طرح آب‌رسانی به روستاها و تصفیه‌خانه فاضلاب زرین‌آباد در استان زنجان با ارتباط تصویری از سوی وزیر نیرو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در پنجمین هفته از پویش «هر - هفته - الف - ب - ایران»، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از ۳۱ طرح آب‌رسانی روستایی در استان زنجان ۶۷۰۴ خانوار با ۲۲ هزار و ۸۵۴ نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.

علیرضا جزءقاسمی ادامه داد: پروژه آب‌رسانی به این روستاها در سال ۹۸ آغاز شده بود. بیش از ۵۵ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۹۸ کیلومتر عملیات توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب اجرا شده است.

وی افزود: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. تصفیه‌خانه فاضلاب شهر زرین‌آباد نیز با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز با یک و نیم کیلومتر و بیش از ۱۶ کیلومتر خط انتقال شبکه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب احداث شده است. این پروژه از سال ۸۶ آغاز شده بود که هم‌اکنون به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، جلوگیری از آلودگی آب‌های زیرزمینی و افزایش سطح بهداشت جامعه است.

جزءقاسمی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۲۲ هزار نفر از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران