سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی فعال شد


سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی فعال شد

مشهد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: باهدف تسهیل و روان‌سازی تولید از این پس همه تقاضاهای فعالان اقتصادی در سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به نشانی http://tashil.stsm.ir ثبت و در کارگروه استانی مربوطه مطرح و بررسی می‌شود.

مرتضی اشرفی روز دوشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی در محل استانداری افزود: تقاضاهای قابل ثبت در این سامانه، غیر از تقاضاهای مرتبط با تسهیلاتی است که فرآیند اختصاصی خود را در سامانه بهین یاب ثبت کرده اند.

وی اظهار داشت: به استناد تبصره ماده ۸ آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، به منظور جلوگیری از بلاتکلیفی و سردرگمی متقاضیان برای ثبت درخواست خود در سامانه و رفع موانع احتمالی، مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرحهای سرمایه گذاری خراسان رضوی مسوولیت راهنمایی متقاضیان را عهده دار شده است.

وی بیان کرد: این مرکز در استان موظف است نسبت به راهنمایی و ثبت درخواست متقاضیان در سامانه مزبور اقدام کند تا هیچ درخواستی بدون ثبت در سامانه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و در خصوص آن تصمیم گیری نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی همچنین خبر از تشکیل گروه کاری معادن و منابع طبیعی ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان داد و گفت: این گروه کاری به منظور بررسی مشکلات بنگاه های اقتصادی معدنی و حل و فصل مشکلات این بنگاه ها و موانع فراروی آنها به ریاست خانه معدن استان و دبیری رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در نشست امروز مشکلات و درخواستهای مربوط به ۱۲ واحد تولیدی برای تمدید تسهیلات روستایی یا بانکی برای یک دوره یکساله، تقسیط بدهی تسهیلات بانکی، تقسیط بدهی مالیاتی، رفع مشکل محل استقرار واحد تولیدی، صدور پروانه ساختمان و دریافت عوارض قانونی به صورت تقسیط، بررسی مشکلات مالیاتی سال های ۹۵ تا ۹۷ و توقف اقدامات اجرایی در این خصوص مطرح و راهکارهای لازم برای حل آنها گرفته شد.

اشرفی اظهار داشت: پرداخت ۷.۵ درصد بدهی تسهیلات بانکی برای یک ماه و سپس تقسیط آن در ۳۳ ماه، استفاده از طرح احیا بدون پیش پرداخت و تقسیط ۶۰ ماهه بدهی مالیات عملکرد و ارزش افزوده، تقسیط ۳۶ ماهه بدهی تسهیلات بانکی برای واحد تولید نساجی، از جمله راهکارها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است که در نشست امروز مطرح شد.

به گزارش ایرنا، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به موجب مواد الحاقی قانون تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۱۳۹۴ در کشور تاسیس شد. پس از آن بنا شد شعب استانی این ستاد نیز در سراسر کشور به ریاست استانداران تشکیل شده و مشکلات تولید کنندگان را بررسی کنند.

طبق قانون، این ستاد می‌تواند با بررسی وضعیت مجموعه‌های تولیدی با درخواست تقسیط و امهال وام‌های دریافتی آنان موافقت کرده و دستور لازم را در این خصوص به بانک‌ها بدهد، ضمن اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و شعب استانی آن لازم الاجراست.

گروه های کاری "زیربنایی، طرحها و سرمایه گذاری"، "امور مالیات، گمرک و تامین اجتماعی"، "تامین مالی، بانکی و تسهیلات"، "انرژی و تامین اجتماعی" از جمله گروه های کاری ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی هستند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟