هشت گلزار شهدا در قزوین ساماندهی می شود


هشت گلزار شهدا در قزوین ساماندهی می شود

قزوین - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ استان قزوین از ساماندهی هشت گلزار شهدا در استان با اعتبار 345 میلیون تومان در سالجاری خبر داد.

غلامرضا حقایق پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، مرمت و بازسازی گلزار شهدا با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در اولویت برنامه های بنیاد قرار دارد.
وی اظهار داشت: قزوین جزو سه استان برتر در ساماندهی گلزار شهدا در کشور است و این گلزار طی سال‌های اخیر تقریبا یک‌بار انجام شده است .
حقایق پور تصریح کرد: در حال حاضر ۳۸۸ باب گلزار شهدا در سطح استان قزوین وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهرها و ۳۳۲ گلزار با هزار و ۲۹ مزار شهید در روستاها قرار دارد.
وی با بیان اینکه تعویض سنگ مزار شهدا از جمله مطالبات خانواده های شاهد و ایثارگر است، خاطر نشان کرد: البته تاکنون بیش از ۹۰‌درصد تعویض و مرمت و بازسازی شده و مابقی نیز در حال انجام است .
این مسوول افزود: یک هزار و ۲۰۰ مزار شهید در گلزار شهدای قزوین وجود دارد که این آمار، ۵۰ درصد کل مزارهای استان قزوین را تشکیل‌ می‌ دهد که در ۳۰ سال گذشته ساماندهی آنها انجام شده و به دلیل شرایط آب و هوا نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
حقایق پور اضافه کرد: دیوارکشی، کف‌سازی، محوطه‌سازی، ساخت بنای مسقف، نصب قاب عکس شهدا و ساخت و نصب بنای مجسمه یادمان از جمله مواردی است که در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به تامین روشنایی گلزار شهدا افزود: از مسوولان مرتبط دستگاه‌ های اجرایی انتظار داریم تا در این زمینه مساعدت کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: یکهزار و ۴۲۲ کوچه، خیابان، پل ،معبر و کلاس درس در استان قزوبن به نام مبارک شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین و نام گذاری شده است.
استان قزوین سه هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...