منشور امر به معروف نامزدهای انتخاباتی در مشهد رونمایی شد


منشور امر به معروف نامزدهای انتخاباتی در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- منشور امر به معروف و نهی از منکر نامزدهای انتخاباتی روز پنجشنبه در نشستی با حضور مسوولان قضایی خراسان رضوی در مشهد رونمایی شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در این نشست گفت: برخی منکراتی که ممکن است در فرایند انتخابات روی دهد یا توصیه به معروفها با موضوع انتخابات را پیش بینی کرده و در قالب منشوری با کمک کارشناسان حوزه های مختلف تدوین نموده‌ایم تا علاوه بر اینکه منکری در حوزه انتخابات روی ندهد، معروفی نیز ترک نگردد.

سردار علی اکبر افراسیابی افزود: هدف نهایی از تدوین این منشور تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات است که در راستای وظایف ستاد امر به به معروف و نهی از منکر استان می تواند در این مسیر راهگشا باشد.

وی ادامه داد: اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پیشبرد انتخاب اگاهانه و پیشگیری از منکرات انتخاباتی و افزایش مشارکت حداکثری به عنوان امر به معروف از طریق تذکر لسانی خواهد بود.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات سراسری ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در حدود پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری