کمبود تجهیزات مانع مقابله با حوادث طبیعی در آستارا


کمبود تجهیزات مانع مقابله با حوادث طبیعی در آستارا

آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت: تجهیزات اداره منابع طبیعی این شهرستان برای مقابله با حوادثی نظیر آتش سوزی کافی نیست و مشارکت اداره های امدادی در هنگام وقوع حوادث ضروری است.

کامبیز لقمانی مقدم روز سه شنبه در جلسه هماهنگی مدیریت سوانح و بلایای طبیعی در فرمانداری آستارا اظهار داشت: با گرم شدن هوا، آتش سوزی های مختلفی در پی بی احتیاطی برخی افراد در ارتفاعات روی می دهد اما به دلیل کمبود تجهیزات و نیروی انسانی خسارات زیادی وارد می شود.

وی افزود: اداره منابع طبیعی تجهیزات مورد نیاز خود برای اطفای حریق را به فرمانداری اعلام کند تا در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار لازم برای خریداری آن اختصاص یابد.

وی بیان کرد: بنا بر اعلام هواشناسی از مهر سال گذشته تا کنون ۶۷۸ میلیمتر باران در آستارا ثبت شده است و این میزان بارش کافی نیست و در سال زراعی جاری با کمبود منابع آبی در برخی از نقاط مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: کشاورزان باید نسبت به مدیریت منابع آب همت کنند و در روزهای گذشته ۲ حلقه چاه کشاورزی در روستاهای بیجاربین و باغچه سرا هر کدام با آب دهی ۲۵ لیتر در ثانیه و با مجموع اعتبار شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر آب بندان های آستارا از آب کافی برخوردار هستند اما در اوج تنش آبی در صورت کاهش بارش ها باید کشاورزان در تقسیم عادلانه آب با میراب ها همکاری کنند.

معاون فرماندار آستارا گفت: در زمان وقوع حوادث طبیعی برای اسکان اضطراری افراد حادثه دیده، اردوگاهی در شهرستان آستارا وجود ندارد و بر همین اساس مکان هایی نظیر ساحل سفیر امید، زمین ورزشی سیبلی و ساحل صدف برای ساخت این اردوگاه به فرمانداری معرفی شده است.

لقمانی مقدم افزود: یکی از مکان ها پس از بررسی کارشناسی برای ساخت اردوگاه تعیین خواهد شد و ادارات باید برای راه اندازی چاه آب، برق، حفاظت فیزیکی، سرویس بهداشتی و سیستم مخابراتی و نانوایی در آن اردوگاه همکاری کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز