کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد


کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شد

اردبیل - ایرنا- مدیرکل امور عشایر اردبیل گفت: کوچ عشایر این استان از قشلاقات منطقه گرمسیری مغان به ییلاقات واقع در ارتفاعات کوه سبلان و کوههای باغرو و بزقوش از روز امروز شنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معرفت آذری اعلام کرد: کوچ بهاره عشایر استان به مدت 11 روز ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای تسهیل در روند کوچ بهاره عشایر شاهسون، هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان ارائه دهنده خدمات به عشایر انجام شده است.

وی بیان کرد: برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به عشایر کوچنده گروههای ثابت و سیار در مسیر کوچ عشایر مستقر شده‌اند.

عشایر استان اردبیل در 10 شهرستان حضور داشته و 1.5 میلیون واحد دامی دارند که در 651هزار و 750 هکتار مراتع ییلاقی و قشلاقی استان تعلیف می‌شوند.

عشایر استان نیمی از سال را در قشلاق های شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاق های سبلان و ارتفاعات کوه های باغرو و بزغوش سپری می کنند.

ایل شاهسون استان اردبیل متشکل از ۸۰ هزار نفرجمعیت در قالب ۱۵ هزار خانوار است که به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.

عشایر استان اردبیل سالانه ۴۳ هزار تن شیر ، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر ، ۱۲هزار تن گوشت ، ۱.۵ تن پشم و ۱۴هزار متر مربع فرش ، گلیم و جاجیم به ارزش تقریبی دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند.

در حال حاضر عشایر استان اردبیل دربین ۱۲۰ ایل شناسنامه دار کشور در جایگاه سوم قرار دارد ویکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا